کد خبر: ۶۰۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

مقام بلندپایه ارتش: می‌توانیم انواع مختلف هواپیما و پهپادهای رادارگریز دشمن را کشف کنیم

ما در دوران دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق نمی جنگیدیم و در واقع با ۳۴ کشور دنیا در جنگ بودیم و نیروی هوایی عراق در طول جنگ تحمیلی چندین بار بازسازی و نوسازی شد و ما با پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا درگیر بودیم و توانستیم فقط در یک عملیات بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز قادریم انواع مختلف هواپیما و پهپادهای به اصطلاح رادارگریز دشمن را کشف کنیم و این تنها بخشی از توانمندی پدافند هوایی ارتش است.

اولین همایش سراسری خاطره گویی و روایتگری مدافعان آسمان ایران با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از پیشکسوتان پدافند هوایی در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

امیر صباحی فرد در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه پدافند هوایی، گفت: پدافند هوایی با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و به برکت خون شهدای پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و امروز قادر هستیم انواع مختلف هواپیماها و پهپادهای به اصطلاح رادارگریز دشمن را کشف کنیم و این تنها بخشی از توانمندی پدافند هوایی ارتش است.

وی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق نمی جنگیدیم و در واقع با ۳۴ کشور دنیا در جنگ بودیم و نیروی هوایی عراق در طول جنگ تحمیلی چندین بار بازسازی و نوسازی شد و ما با پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا درگیر بودیم و توانستیم فقط در یک عملیات بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دستاوردهای بومی این نیرو، تأکید کرد: امروز در حوزه سامانه های راداری به خودکفایی کامل دست یافته و با قدرت انواع هواپیماهای پیشرفته آمریکایی را کشف و به آنها اخطار می‌دهیم.

امیر صباحی‌فرد افزود: پدافند امروز، پدافند ۴۰ سال قبل نیست و سامانه‌های بومی ما باعث شده تا دشمنان بدانند که اگر بخواهند با ما درگیر شوند ضربات سختی خواهند خورد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان پدافند هوایی با اعطای هدیه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین