کد خبر: ۶۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۸

دفاع مشعل از شاخه نظامی حماس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خالد مشعل رهبر حماس که برای نخستین بار از زمان تکشیل دولت وحدت ملی در فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان این کشور دیدار کرده است در دفاع از اقدام مبارزان شاخه نظامی حزبش در پرتاب موشک به جنوب اسرائیل این اقدام را به دفاع از خود تعبیر کرد. این در حالی است که محمود عباس همچنان سرسختانه برای حفظ آتش‌بس میان فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، مشعل در دومین روز دیدار با عباس در قاهره با وی در خصوص نقض آتش‌بس پنج ماهه گفتگو و تبادل نظر کرد . شاخه نظامی حماس هفته گذشته و به دنبال یورش سربازان اسرائیلی به خاک فلسطین و کشته شدن نه مبارز و شهرون غیر نظامی، اعلام کرد که آتش بس پنج ماهه با حماس پایان یافته است. 

مشعل در این دیدار خطاب به عباس گفت: فلسطینیان حق دفاع از خود را دارند.سربازان اسرائیلی در ابتدا به خشونت متوسل شده و این اقدام آنها انتقام ما را به دنبال داشت. 

این در حالی است که معاون عباس که در حال حاضر با وی در قاهره به سر می‌برد اعلام کرد که رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار نیز تاکید کرده‌است که همگان باید به این آتش‌بس پایبند باشند. 

رهبر تبعیدی حماس که در سوریه سکونت دارد با محکوم کردن اولمرت اعلام کرد که وی مانع از میانجی‌گری مصر برای تبادل اسرا شده‌ است. گیلعاد شالیط سال گذشته میلادی توسط مبارزان حماس بازداشت شد. شرط حماس برای آزادی وی رهایی اسرای فلسطینی در بند اسرائیل اعلام شده‌است. 

با این وجود محمود عباس نیز از مشعل درخواست کرد که روند مبادله اسرا را تسریع بخشد. اما با توجه به ادامه تحریم‌های دولت فلسطین از سوی کشورهای غربی و آمریکا مشعل نسبت به خطرات ادامه تحریم‌های سیاسی و اقتصادی هشدار داد. رهبر سیاسی حماس پس از نشست با عمرو موسی، دبیركل اتحادیه‌ عرب به خبرنگاران در قاهره گفت: مردم فلسطین تحت این فشار صبور نخواهند بود و در صورت لزوم گزینه‌های بسیاری را پیش رو دارند. 

مشعل گفت: دولت متحد ملی فلسطین تقریبا دو ماه است كه روی كار آمده و تحریم‌های اصلی‌ترین مساله‌ فلسطینیان نیز هم چنان باقی مانده است. 

مشعل از اعراب و مسلمانان خواست تا به دلیل آن كه اوضاع فلسطینیان در آستانه‌ انفجار است از مردم فلسطین حمایت كند. وی گفت: اولین گام لغو تحریمات است كه باید از سوی طرف غربی به انجام رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین