کد خبر: ۶۰۲۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

کلاهبرداری با ترفند فروش وام‌های کم بهره

رییس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش وام‌های کم بهره هشدار داد.
کلاهبرداری با ترفند فروش وام‌های کم بهره
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص گفت: در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده می‌شود افراد کلاهبردار با انتشار آگهی‌های جعلی واگذاری وام بدون بهره و یا تسهیلات بانکی با سود کم به کلاهبرداری از هموطنان می‌پردازند.

وی افزود: کلاهبرداران در این روش با درج آگهی جعلی تحت عنوان گرفتن وام آسان در کمترین زمان ممکن با سود تسهیلات و بهره پایین بانکی در فضای مجازی که در ازای اعطای وام به افراد، درخواست مبالغ مختلفی جهت حق‌الزحمه یا بیعانه و فراهم کردن وام مطالبه می‌کنند که پس از پرداخت این مبلغ، فرد کلاهبردار پاسخگو تماس‌های شهروندان نبوده و آگهی خود را حذف می‌کند.

رییس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با تحقیقات تکمیلی پلیس فتا، تعدادی از این نمونه آگهی‌ها که با سوءاستفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آنها، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، شناسایی و اقدامات تکمیلی پلیس و قضایی در حال پیگیری است.

قاسمی با تأکید بر اینکه پلیس فتا شبانه روز تلاش می‌نماید در جهت ایمن سازی فضای سایبر اقدامات خود را ارتقاء بخشد ولی به علت گستردگی حوزه های مختلف این فضا، تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل و همراهی مردم می‌باشد و در این خصوص توصیه کرد: در تمامی فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی و معاملاتی که در فضای مجازی خصوصاً سایت‌های واسط همانند دیوار شکل می‌گیرد، تا زمان رؤیت جنس و یا مدارک و مستندات خدمات تبلیغ شده به صورت حضوری، از پرداخت هرگونه وجهی تحت عناوین مختلف مثل بیعانه، خودداری گردد.

رییس پلیس فتا بوشهر همچنین خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند و صرفاً به علت اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نبوده و امکان دارد از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده کرده باشد و یا حتی کارت حساب به‌صورت اجاره‌ای باشد.

وی افزود: در خصوص این مورد خاص یعنی فروش امتیاز تسهیلات، متقاضیان حتماً از بانک اعطاءکننده تسهیلات قبل از پرداخت هرگونه وجهی استعلام بگیرند تا از صحت موضوع مطلع شوند.

این مقام مسئول با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی توصیه کرد: جهت دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده براساس شرایط اعلامی بانکها و مؤسسات مالی معتبر اقدام نمایند و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری کنند.

سرهنگ قاسمی با هشدار به کلاهبرداران در فضای مجازی گفت: پلیس فتا برابر قانون با چنین افرادی برخورد می‌کند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرم رایانه‌ای و یا موارد مشکوک نظیر همین آگهی فروش امتیاز تسهیلات که احتمال شکل‌گیری کلاهبرداری وجود دارد، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم در تحقق برقراری هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر کوشا و موفق باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین