کد خبر: ۶۰۲۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

رفع ایراد شورای نگهبان درباره طرح الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایراد شورای نگهبان از طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در جلسه این کمیسیون گفت که احتمالا این طرح در دستور کار جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) مجلس قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون اقتصادی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون ایرادات شورای نگهبان درباره طرح دو فوریتی الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شورای نگهبان سه ایراد به این طرح وارد کرده، ایراد اول این بود که "اطلاق مصوبه مذکور نسبت به مواردی که قرارداد بین اشخاص و بانک شرعی و قانونی است" خلاف موازین شرع شناخته شد. دومین ایراد شورای نگهبان هم این بود که "تحمیل زیان به بانک های دولتی بدون پیش بینی دقیق جبران آن مغایر با اصل ۷۵ قانونی است".

رفع ایراد شورای نگهبان درباره طرح الزام بانک‌ها به حذف سود و جریمه

حسینی شاهرودی ادامه داد: شورای نگهبان در ایرادی دیگر براساس ماده ۴۴ قانون پولی و بانکی مطرح کرده که مشخص نیست که آیا قطعی بودن رای شورای پول و اعتبار مانع مراجعه به دستگاه قضایی است، یا خیر و این موضوع ابهام دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون اقتصادی، گفت: مقرر شد که گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات به هیئت رییسه ارسال و احتمالا در جلسه علنی فردا مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین