کد خبر: ۶۰۲۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

مخالفت وزیر بهداشت با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

وزیر بهداشت ضمن مخالفت صریح با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می‌کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.
مخالفت وزیر بهداشت با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سعید نمکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مساله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

وی تاکید کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم و صرفا با افزایش کمی به این هدف نمی‌رسیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌شود.

به گزارش وبدا، دکتر نمکی با بیان اینکه افزایش بیش ازین ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست، گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد، میزان ظرفیت پذیرش یا پذیرش نیرو‌های بومی را افزایش خواهد داد و نیازی به هیچ اقدام شتابزده‌ای نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
0
به فكر كيفيت دانشجوباشين نه كميت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
0
بنده یه متخصص هستم در بیمارستانی که فعالیت دارم علارغم وجود همه تخصص ها به تعداد کافی و شاید بیش از حد نیاز و بعضی فوق تخصص های امکانات اولیه جهت معاینه و درمان وجود ندارد. مطرح کردن چنین مسایلی از طرف نمایندگان با توجه به نزدیکی انتخابات صرفاً جهت جذب رای می باشد وگرنه کدام نماینده مجلس از کمبود های بیمارستانی حوزه خود خبر ندارد. آیا بهتر نیست در جهت جبران این کمبود ها باشند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین