کد خبر: ۶۰۲۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

واکنش تند چین به اظهارات مداخله جویانه پمپئو

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین به اظهارات مداخله جویانه پمپئو واکنش نشان داد و گفت: آمریکا باید در ارتباط با نقش خود در حوادث اخیر هنگ کنگ به جهانیان پاسخ دهد چین به آمریکا توصیه می کند هرچه زودتر دست از چنین اقداماتی برداشته و به بازی خطرناک «بیرون آوردن شاه بلوط از آتش» پایان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

«هوا چون یینگ» روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره هنگ کنگ گفت: همانطور که شما گفتید پمپئو گفته است در آمریکا هم تظاهرات برگزار می شود من نمی دانم آیا او امیدوار است حمله به پلیس با استفاده از میله آهنی و سلاح های مرگبار که اکنون در هنگ کنگ رخ می دهد، به آمریکا منتقل شود تا با استفاده از این فرصت، دموکراسی آمریکا را به مردم جهان نشان دهد، به نظر شما، این پیشنهاد چطور است؟.

او گفت: به نظر من، پمپئو آشکارا جایگاه خود را گم کرده است او شاید خود را مسئول سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) می داند او احتمالا بر آن است که فعالیت خشونت بار اخیر در هنگ کنگ منطقی است چرا که همه می دانند این تظاهرات از تولیدات آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: با توجه به تصاویر پخش شده در رسانه ها، در تظاهرات خشونت بار هنگ کنگ، چهره تعدادی از آمریکایی ها دیده شده حتی پرچم آمریکا نیز به نمایش در امد پس همه این سوال را دارند که در سری حوادث اخیر هنگ کنگ، آمریکا چه نقشی دارد؟ به نظر من، آمریکا در این مورد باید پاسخ دهد.

مخالف پیشنهاد توکیو درباره معاهده منع موشک‌های اتمی هستیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش با پیشنهاد ژاپن درباره ایجاد یک ساز و کار جدید برای جایگزین کردن معاهده «منع موشک‌های اتمی میان‌برد» با حضور قدرت‌های جهانی مخالفت کرد و گفت: این معاهده یک توافق دوجانبه بین روسیه و آمریکا است و اگر این توافق به توافقی بین‌المللی تبدیل شود، در آن صورت بر روی طیف زیادی از موضوعات پیچیده سیاسی، نظامی و حقوقی اثر خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین