کد خبر: ۶۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۲

شورشیان سنی زیر گلوله ارتش آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- رضا رزمجو: نیروهای ارتش آمریکا در عراق امروز با استفاده از آتش سنگین توپخانه اقدام به گلوله‌باران مخفیگاه‌های شورشیان سنی در حومه بغداد نمودند. به گفته شاهدان عینی شدت این گلوله باران به گونه‌ای بود که صدای حداقل 25 انفجار بزرگ و تکان‌دهنده در مناطق جنوبی شهر شنیده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرهنگ دوم کریستوفر گارور از سخنگویان ارتش آمریکا در عراق ضمن تائید خبر این حمله به خبرنگاران گفت که انجام این حمله از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، ولی اجرای آن تا حصول اطمینان کامل از درستی اهداف به تاخیر افتاد تا منجر به آسیب رساندن به شهروندان غیر نظامی نشود.

هرچند فرماندهان ارتش امریکا از ارائه جزئیات در خصوص چگونگی اجرای این حمله خودداری کردند ولی به گفته مقامات محلی یک واحد توپخانه ارتش آمریکا مستقر در پایگاه عملیاتی فالکون در جنوب بغداد مسئول انجام این یورش غافلگیرانه بوده و پناهگاه‌های شورشیان در محله عمدتا سنی نشین البعیثه هدف قرار گرفته‌است.

به گفته فرماندهان ارتش آمریکا شورشیان سنی طی هفته‌های اخیر با فرار از محلات سنی‌نشین مرکز بغداد به حومه شهر پناه برده و از این مناطق برای سازماندهی حملات تروریستی مانند بمب‌گذاری‌ خودروها استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است دهها هزار سرباز عراقی و آمریکایی از بهمن‌ماه گذشته در یک طرح امنیتی مشترک به منظور مقابله با ناآرامی‌های فرقه‌ای در بغداد شرکت کرده‌اند. اجرای این طرح هرچند از میزان تلفات آدم‌رباییها و اعدام‌های فرقه‌ای به شدت کاسته ولی توفیق محسوسی در کنترل بمب‌گذاری‌های انتحاری تروریست‌ها کسب نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین