کد خبر: ۶۰۲۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

افزایش سن ازدواج در کردستان نگران کننده است

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با ارائه گزارشی از آسیب‌شناسی کاهش نرخ ازدواج در استان گفت:براساس این تحقیق سن ازدواج دختران به ۳۰ سال رسیده و در پسران به بیش از ۳۵ سال افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر یوسفی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان, اظهار داشت: تعداد زیادی از جوانان در وضعیت ازدواج معوقه بسر می برند که بیشترین مشکل این قشر بیکاری و نبود امنیت شغلی است.

وی با بیان اینکه در حالی شاهد کاهش آمار ازدواج هستیم که آمار طلاق در استان افزایش یافته است، افزود: در دو ماه گذشته ۱۰ زوج به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند که به دلیل ناتوانی در اجاره مسکن مجبور شده اند از هم جدا شده و به خانواده های خود پناه ببرند.

این پژوهشگر یکی از راهکارهای کاهش طلاق و افزایش ازدواج را ایجاد مراکز اجباری قبل از ازدواج در استان بیان کرد و ادامه داد: نتایج پژوهش نشان داده که علل کاهش ازدواج جوانان ناتوانی اقتصادی، عدم استقلال مالی، افزایش هزینه‌های زندگی، عدم ثبات اقتصادی، فاصله طبقاتی ویس بالا رفتن هزینه وسایل زندگی بوده است.

یوسفی بدبینی وناسازگاری، نپذیرفتن شرایط سنی ازدواج، گسترش مشکلات هویتی، اختلالات روانی، بی‌اعتمادی به عفت و عصمت، شکاف میان نسل‌های قبلی، زیاده‌خواهی، تجمل‌گرایی، افزایش توقعات زوجین، توقعات غیرمنطقی خانواده‌ها و مشکل در تهیه جهیزیه را از علل کاهش ازدواج عنوان کرد.

وی ایجاد مراکز مشاوره و مراجعه قبل از ازدواج به مراکز مشاوره را ضروری برشمرد و بر فراهم کردن ازدواج آسان و امکانات ازدواج تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین