کد خبر: ۶۰۲۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

مصباحی مقدم: امیدواریم به لیست واحد برسیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: نظر ما بر اجماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش می کنیم که همه تشکلهای اصولگرا گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند، هنوز نمی دانیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم طی سخنانی در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که سیاست ایران در قبال آمریکا مبنی بر نه جنگ و نه مذاکره به نتیجه رسیده است، گفت: امروز روحیه و جریان مقاومت در کشور ما پیروزی به بار آورده است.

وی تاکید کرد: نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد متجاوز آمریکایی را بر اساس همین روحیه مقاومت سرنگون کرد. در موضوع توقیف نفتکش انگلیسی نیز همین روحیه باعث شد کشتی انگلیسی‌هایی که مدعی بودند سلطان دریاها هستند، توقیف شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات مجلس نیز گفت: باید نیروهای انقلابی در آستانه انتخابات روحیه وحدت داشته باشند و همگرایی خود را بیشتر کنند و امیدوارم حرکت های ما برای ائتلاف به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که تشکیلات شاجا چه نقشی در ائتلاف اصولگرایان دارد، اظهار کرد: من درباره شاجا سخن نگفتم. این موضوعی است که آقای چمران مطرح کردند. من گفتم امروز شورای ائتلاف نیروهای انقلابی تشکیل شده و ما از هر اقدامی که موجب گردهم آمدن نیروهای اصولگرا شود، استقبال می کنیم و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خوبی خواهیم داشت.

مصباحی مقدم با بیان اینکه در هفته های اخیر سی و یک حزب اصولگرا در محل جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا کردند، اظهار کرد: در دو جلسه اول ما اساسنامه جدید جامعه روحانیت را ارائه کردیم و پس از آن این جلسات ادامه پیدا کرده است و این گروه‌ها اصرار بلیغ کرده اند که جامعه روحانیت محور کار را بر عهده گیرد. ما هم البته سناریوی خودمان را با شورای وحدت در میان گذاشتیم که اگر به آن عمل و ائتلاف حداکثری حاصل شود قطعا مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور جبهه پایداری در شورای ائتلاف اصولگرایان، اظهار کرد: من از این موضوع خبری ندارم. می دانم که از آنان دعوت کردند اما نمی دانم حضور دارند یا نه. این را باید از خود شورای وحدت اصولگرایان پرسید.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که دفاتر این تشکل سیاسی در استانها تشکیل شده یا خیر گفت: دفاتر ما در استانها راه اندازی شده و در تهران هم در ۹ منطقه از ده منطقه راه اندازی شده اما روندی که باید برای آمادگی آنان جهت انتخابات داخلی انجام شود هنوز تمام نشده است.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه ما بنا بر این نداشته ایم که مستقلا وارد انتخابات شویم، بلکه بنا داشتیم که به ائتلاف فراگیر برسیم، گفت: در مورد نظر جامعه مدرسین در انتخابات مجلس باید بگویم که تعبیر جامعتین در مورد انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان مطرح است و در مجلس معنایی ندارد. البته درباره حضورمان در انتخابات میان دوره ای خبرگان هم به زودی اعلام نظر می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به فعالیت تاکنون مستقل جبهه پایداری و یکتا برای انتخابات و سخنان محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه جامعه روحانیت محور ائتلاف اصولگرایان نیست، گفت: حرف آقای باهنر درست است و خود من هم بر آن تاکید کردم. نظر ما بر اجتماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش مان بر این است که همه تشکل‌ها گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند، هنوز نمی دانیم اما امیدواریم همه گروه‌های ارزشی و اصولگرا دعوت را پاسخ گویند و به یک لیست واحد برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین