کد خبر: ۶۰۲۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
جان بولتون، مشاور امنیت کاخ سفید اعلام کرد:

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را به مدت ۹۰ روز تمدید دیگر خواهد کرد

مشاور امنیت کاخ سفید بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا معافیت های تحریم برنامه هسته ای ایران را برای ۹۰ روز دیگر تمدید خواهد کرد.
آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را به مدت ۹۰ روز تمدید دیگر خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش یاهونیوز، جان بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس بیزینس افزود: آمریکا معافیت تحریم برنامه‌های هسته ای ایران را تمدید خواهد کرد و کشورهای اروپایی، روسیه و چین می توانند به همکاری های غیرنظامی هسته ای خود با تهران ادامه دهند.

مشاور امنیت کاخ سفید تصریح کرد: با توجه به اینکه بر فعالیت های هسته ای ایران از نزدیک نظارت داریم، در نتیجه معافیت تحریمی آن را به مدت ۹۰ روز تمدید دیگر خواهیم کرد.

روزنامه واشنگتن پست بامداد چهارشنبه به نقل از شش مقام آمریکایی نوشت که اوایل این هفته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشستی که با مشاوران خود برگزار کرد، با استدلال استیون منوچین وزیر دارایی خود برای تمدید معافیت‌های باقی مانده هسته‌ای ایران موافقت کرد.

به گفته این مقامات، در حالی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ بشدت مخالف تمدید این معافیت‌ها بودند، منوچین استدلال کرد که در صورت لغو این معافیت‌ها، واشنگتن مجبور است روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی را که در پروژه های هسته ای ایران فعال هستند، تحریم کند.

ترامپ، اردیبهشت سال گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرده و تحریم های رفع شده به واسطه این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند.

تحریم های آمریکا در دو مرحله در مردادماه و آبانماه سال گذشته اعمال شد؛ اما معافیت های هسته ای همچنان تمدید شد تا اینکه در اردیبهشت سال جاری و همزمان با سالگرد خروج واشنگتن از برجام، دو مورد از این معافیت ها لغو شد.

آمریکا هرچند معافیت ‌های مرتبط با همکاری‌ هسته‌ ای اتحادیه اروپا، چین و روسیه با ایران را تمدید کرد، اما از تمدید معافیت انتقال آب سنگین مازاد به عمان و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد اجتناب ورزید.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از یک سال صبر راهبردی و پایبندی کامل به برجام با وجود خروج آمریکا از آن و بازگرداندن و افزایش تحریم ها، سرانجام همزمان با سالگرد خروج واشنگتن از این توافق، اعلام کرد که برخی تعهدات خود به آن را متوقف می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
باز هم به شما نامردها ، ما که به خودمان هم رحم نمیکنیم ، اثاث در خیابان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین