کد خبر: ۶۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۳

عباس با عبدالله دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نقض آتش‌بس پنج ماهه میان اسرائیل و فلسطین جنجال‌های فراوانی در عرصه داخلی و خارجی به راه انداخته است. در حالی که کمتر از یک ماه پیش کشورهای عربی با نشستی مشترک تصمیم بر حل هر چه سریع‌تر بحران در منطقه گرفتند، با نقض این آتش‌بس و آغاز درگیری‌ها، مذاکرات وارد روند تازه‌ای شده است. ملک عبدالله پادشاه عربستان درهمین راستا با محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و با وی در خصوص درگیری‌های اخیر بحث وتبادل‌نظر کرد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، دیدار عباس با ملک عبدالله در ریاض درست یک روز پس از ملاقات مشعل با رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره رخ داد. از زمان روی کارآمدن دولت وحدت ملی در فلسطین رهبر حماس با محمودعباس دیدار نکرده بود. تشکیل دولت وحدت ملی نیز با میانجی‌گری ملک عبدالله میان اسماعیل هنیه و محمودعباس صورت گرفته بود.

در طول جلسه دیروز، عباس، ملک عبدالله را در جزئیات اوضاع امنیتی در نوار غزه قرار داد. عربستان سعودی هیچ‌گونه رابطه دیپلماتیک رسمی با اسرائیل نداشته اما اخیرا تلاش گسترده‌ای را برای برقراری صلح میان طرفین آغاز کرده است.

به گفته یک منبع فلسطینی طرفین درخصوص نحوه برقراری امنیت و آرامش در نوار غزه با یکدیگر مذاکره کردند. حماس به دنبال حملات زمینی سربازان اسرائیلی به نوار غزه حملات راکتی خود به جنوب اسرائیل را آغاز کرد. از زمان برقراری آتش‌بس در ماه نوامبر تا هفته گذشته هیچ کدام از طرفین مفاد این آتش‌بس را نقض نکرده بودند.

خالد مشعل نیز روز گذشته پس از دیدار با محمودعباس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از اسرائیل خواست که در ازای آزادی گیلعاد شالیط‌ ، رهبران دربند فلسطین را آزاد کند. مشعل در ادامه با ابراز نارضایتی از ادامه تحریم‌ها علیه دولت وحدت ملی فلسطین، هشدار داد که ادامه این تحریم‌ها به ضرر دولت‌های غربی تمام خواهد شد.

مروان برغوثی از جمله رهبران پرنفوذ فلسطینی است که حماس بر آزادی وی تاکید دارد. البته دادگاه نظامی اسرائیل، مروان برغوثی را به اتهام برنامه‌ریزی حملات علیه نظامیان خود به پنج بار حبس ابد محکوم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین