کد خبر: ۶۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳

پاسخ معاون سابق وزیر مسکن به صفار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سابق وزیر مسکن در واکنش به سخنان وزیر ارشاد مبنی بر اینکه «یکی از بانک‌های خصوصی با دادن 1100 میلیارد تومان وام در بازار مسکن تهران سبب به وجود آمدن گرانی در بازار شده است»، اظهار داشت: معضل مسکن بیشتر از آنکه کالبدی باشد، اقتصادی است و اصلی‌ترین عامل در گرانی مسکن نرخ تورم است.

این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: در مورد گرانی مسکن باید متخصصین نظر بدهند نه وزیر ارشاد و سخنان وزیر ارشاد نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد.

«پیروز حناچی» تصریح کرد: از دیگر عوامل مهم و موثر در افزایش قیمت مسکن رشد حجم نقدینگی در کشور است زیرا بخش‌هایی که باید این نقدینگی را جذب کنند فعال نیستند و در نهایت این نقدینگی به بخش مسکن سرازیر می‌شود.

استاد دانشکده معماری دانشگاه تهران، افزایش دستمزد و همچنین افزایش زمین را از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن عنوان و آن را ناشی از افزایش نرخ تورم در سال گذشته دانست.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت آهن در سال گذشته نیز در افزایش قیمت مسکن موثر بود، این در حالی است که قیمت آهن در بازارهای جهانی 18 درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین