کد خبر: ۶۰۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

رئیس جمهور برزیل ملاقات با وزیر خارجه فرانسه را به‌خاطر رفتن به آرایشگاه لغو کرد

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای برزیل تنها ساعتی پس از لغو دیدارش با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، ویدئوی زنده‌ای از خود در فیسبوک منتشر کرد که او را در حال کوتاه کردن موهایش نشان می‌داد.
رئیس جمهور برزیل ملاقات با وزیر خارجه فرانسه را به‌خاطر رفتن به آرایشگاه لغو کرد
آفتاب‌‌نیوز :

قرار ملاقات با وزیر خارجه فرانسه، دوشنبه گذشته تنها یک ساعت قبل از انجام آن لغو شد و سخنگوی رئیس جمهوری برزیل دلیل آن را درگیری‌های کاری عنوان کرد. اما آقای بولسونارو در ساعت تعیین شده برای ملاقات، به آرایشگاه رفت و از کوتاه کردن موهای سرش به طور زنده ویدئو تهیه کرده و در فیس‌بوک منتشر کرد.

وزیر خارجه فرانسه که هفته گذشته برای دیدار از برزیل و شیلی به آمریکای لاتین سفر کرده بود، حامل پیام رئیس جمهوری کشورش درباره پایبندی به توافقنامه آب و هوایی پاریس بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته در ژاپن تهدید کرده بود که اگر برزیل از توافق‌نامه پاریس بیرون بیاید، پیمان تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکای جنوبی را امضا نخواهد کرد.

آقای بولسونارو از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری در ماه ژانویه، علیه اجرای مقررات زیست محیطی در برزیل قدم برداشته است. یکی از شعارهای وی توسعه جنگل‌های آمازون بود اما برنامه‌های وی باعث تسریع قطع درختان آمازون شده است به‌طوریکه تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد میزان جنگل‌زدایی در آمازون در ماه ژوئن امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بیش از ۸۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهوری برزیل روز دوشنبه پیش از لغو ملاقات خود با آقای لودریان در سخنان تندی گفته بود: «امروز اگر اشتباه نکنم با وزیر فرانسه دیدار می‌کنم تا درباره محیط زیست حرف بزنیم. او نباید دراین باره سختگیری کند.»

وی تاکید کرده بود: «او[لودریان] باید درک کند دولت برزیل تغییر کرده است و تسلیم شدن سران دولت‌های قبلی [برزیل] در مقابل کشورهای جهان اول دیگر وجود ندارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین