کد خبر: ۶۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۶
واکنش داود سلیمانی به اظهارات اخیر وزیر علوم

از بازداشت دانشجویان تا حرف‌های وزیر.

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «داود سلیمانی» استاد دانشگاه تهران، در نقد سخنان «محمدمهدی زاهدی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه «هیچ دانشجویی نباید به خاطر فعالیت سیاسی در دانشگاه، بازداشت شود»، اظهار داشت: برخورد با دانشجویان و احضار دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و بازداشت آن‌ها به خاطر مصاحبه‌های سیاسی و فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها با سخنان وزیر علوم همخوانی ندارد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ششم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: هم اکنون برخورد  با دانشجویان به گونه‌ای است که در جهت بسته شدن فضای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و در مورد مسائل اصلی کشور مانند موضوع هسته‌ای و ... قاعدتا فضای بسته‌تری وجود دارد.

سلیمانی ادامه داد: فضای سیاسی در دانشگاه‌ها هم اکنون به گونه‌ای است که دانشجو حرف حق را نمی‌تواند بزند، چرا که احساس می‌کند فشاری از جانب مدیریت‌ها بر او وارد می‌شود. 

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تاکید کرد: دولت نباید عرصه را آنقدر تنگ کند که دانشجو جرات نکند حرف حق را بزند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مسئولان دانشگاه‌ها بازبودن فضای سیاسی را مطرح می‌کنند، اما محدود کردن فعالیت انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها، احضار دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و بازداشت دانشجویان به خاطر مصاحبه‌های سیاسی، نشان از ناهماهنگی اقدامات با سخنان مسئولان دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین