کد خبر: ۶۰۲۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

بولتون: ظریف را سخنگویی نامشروع برای ایران می‌دانیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت هدف دولت آمریکا از تحریم وزیر خارجه ایران این بوده که نشان داده شود واشنگتن فعالیت‌های او را قابل تحریم می‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» درباره اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران اظهارنظر کرد.

بولتون درباره تحریم محمد جواد ظریف گفت: «هدف ما در اینجا این است که به رژیم و ایران -که توسط رونالد ریگان، حامی تروریسم دولتی قلمداد شده-نشان بدهیم که ما فعالیت‌های او را قابل تحریم می‌دانیم. ما هر دارایی‌ که او در ایالات متحده داشت را توقیف و فعالیت‌های او و افرادی که با او مبادله می‌کنند را محدود کرده‌ایم.»

بولتون در ادامه درباره اقدام دولت آمریکا برای تحریم ظریف اضافه کرد: «این کارمان این پیام را ارسال می‌کند که ما جواد ظریف را سخنگویی نامشروع برای ایران قلمداد می‌کنیم.»

دولت آمریکا شب گذشته در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی، نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد. واشنگتن دلیل این اقدام را «سخنگویی» به نمایندگی از ایران در سرتاسر جهان اعلام کرده است.

این اقدام واشنگتن با انتقاد گسترده در داخل و خارج از آمریکا روبرو شده است. علاوه بر تعداد زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا، اتحادیه اروپا هم امروز با صدور بیانیه‌ای از این اقدام ابراز تأسف کرد.

با این وجود، ظریف شب گذشته با اشاره به اینکه هیچ اموالی خارج از ایران ندارد، تأکید کرد که این تحریم‌ها روی او هیچ اثری ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین