کد خبر: ۶۰۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
حاج‌علی‌اکبری گفته "تحریم ظریف اقدامی کودکانه است"

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا: اگر دلتان خوش می‌شود ظریف را تحریم کنید

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: دیپلماسی التماسی آمریکا به جایی نرسید، وزیر امور خارجه‌مان را تحریم کردند؛ ظاهرا دلشان خوش می شود، اگر دلتان خوش می‌شوید بفرمایید.
آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه موقت تهران، اقدام آمریکا در تحریم «محمدجواد ظریف» را رفتاری سبک، کودکانه و خنده‌آور دانست و تاکید کرد: برای وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی باعث افتخار است که تحریم شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، افزود: در هفته گذشته، شاهد رفتاری سبک، بچگانه و خنده‌آور از سوی دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه بودیم. البته این مسئله برای وی و وزارت امور خارجه باعث افتخار است که تحریم شوند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا: اگر دلتان خوش می‌شود ظریف را تحریم کنید

وی ادامه داد: این روش دولت آمریکا نشانه سقوط و افول دستگاه دیپلماسی و هیات حاکمه این کشور است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این که گفتمان مقاومت مبتنی بر نه جنگ و نه مداکره به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: اقدام آمریکا نشان داد که دیپلماسی ملتمسانه به نتیجه نرسیده است و گویا با این کارها دلشان خوش می‌شود.

حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر با این کارها دلتان خوش می‌شود، بسم‌الله... ه. اما این اقدام نشانه سرگردانی استراتژیک هیات حاکمه آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با فساد در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: اثرات فساد در همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... منتشر شده است. یکی از دلایل انقلاب اسلامی مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی بود که در نظام شاهنشاهی نهادینه شده بود. در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، مسئله تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد اقتصادی در صدر مطالبات امام راحل و رهبری بوده است.

وی با بیان این که پرچمداری مبارزه با فساد در سال‌های گذشته در دست رهبر معطم انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: از نگاه ایشان تحقق عدالت در مبارزه با فساد به صورت مستمر امکان پذیر است. در مجموع سخنان و نوشته‌های رهبری در سه دهه گذشته این موضوع را به شکل برجسته و جدی می‌بینید که مورد مطالبه و تاکید ایشان بوده است. شاید بیش از چهار هزار بار مسئله با فساد در کلمات رهبری در سخنان و نوشته‌هایشان موجود است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: فرمان هشت ماده‌ای که در سال ۱۳۸۰ از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، سند علوی جاودانه‌ای برای نظام اسلامی است که اگر آن را مطالعه کنید، گویی برای نیازهای امروز جامعه ما صادر شده است.

حاج‌علی‌اکبری با یادآوری اینکه در بیانیه گام دوم چهارمین ماموریت در نظر گرفته شده، تحقق عدالت و مبارزه با فساد است، تصریح کرد: تحقق عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی مطالبه همواره امام مسلمین بوده است و ای کاش این مطالبه از سوی مسئولان جدی گرفته می‌شد. ای کاش آن فرمان هشت ماده‌ای جدی گرفته شود و مسئولان ما در تمام ادوار به سیره رهبری در زندگی شخصی و خانوادگی اقتدا می‌کردند تا زندگی ما بهتر می‌شد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته اقدامات جدی توسط فرزندان انقلاب برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد انجام شده که سرمایه‌ای برای ادامه راه است، عنوان کرد: مجموعه اقدامات انقلاب اسلامی موجب موهبات است اما علاوه بر این، امروز مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی یک مطالبه توسط مردم به ویژه مومنین، خانواده شهدا و جوانان است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقتی راه طی شده را نگاه می‌کنیم با ویژه‌خواری‌ها، دست‌اندازی‌ها، اشرافی‌گری‌ها و اختلاس‌ها و... روبه‌رو هستیم و مردم یک مطالبه عمومی و جدی در این مسئله را دارند و توقع دارند مبارزه با فساد دنبال شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه سراسر کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به مسئله مبارزه با فساد اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد، یادآور شد: گزینه اصلی دشمنان برای نبرد با انقلاب اسلامی، گزینه اقتصادی است که علاوه بر تحریم‌ها، آشفته‌سازی وضعیت اقتصادی، نفوذ و کمک به مفسدان و اتهام فساد سیستمی را در دستورکارشان قرار داده‌اند. راهبرد اقتصاد مقاومتی دستورکار مشترک فرزندان انقلاب در شرایط کنونی است و شعار «رونق تولید» الهام‌بخش این مسئله است.

حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: اگر بخواهیم گفتمان مقاومت در عرصه اقتصادی به شرایط مطلوبی برسد، راهی جز این نداریم که با فساد اقتصادی به صورت گسترده و روش مند مبارزه کنیم و در دستورکار جدی همه نهادها و مجموعه‌های کشور باشد.

وی در تشریح علل فساد اقتصادی و شرایط نامطلوب کشور در عرصه اقتصاد بیان کرد: اگر علت‌ها و عوامل ناشی از وضعیت نامطلوب اقتصادی درباره استفاده از اموال عمومی، اختلاس، انفال و... ریشه‌یابی شود، هم علت‌های ایمانیو اعتقادی را مشاهده می‌کنید و هم ضعف ساختاری، قانونی، مدیریتی و بخش‌های نظارتی در این موضوع مشاهده می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه آنچه جامعه را رنج می‌دهد پیامدهای ناشی از فساد اقتصادی در بخش‌های مختلف است، گفت: این مسئله هم در بخش اقتصادی اختلال ایجاد می‌کند و هم در بخش اجتماعی اثرگذار است مانند کاهش سرمایه اجتماعی، ضربه به اعتماد عمومی، رواج قانون ‌ستیزی و قانون‌گریزی، ناامیدی تولیدکنندگان، توسعه فقر، کاهش کیفیت کالا و رکود بسیاری از کارگاه‌ها. در عرصه تربیتی هم پیامدهای ناشی از فساد اقتصادی را مشاهده کنیم. اثر شگفت‌انگیز لقمه حرام در زندگی و تولید ناهنجاری‌های اجتماعی، از بین رفتن برکت و کاهش اعتماد و ضربه به نظام از جمله آنهاست.
وی با یادآوری تعابیری رهبر انقلاب از فساد اقتصادی مانند «شجره خبیثه»، «غده سرطانی»، «بیماری فلج‌کننده که مثل خوره و سرطان به جان جامعه می‌افتد»، «مایه روزشکستگی جامعه» و «زلزله ویرانگر» اظهار داشت: مسئله مبارزه با فساد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و مبارزه‌ای همه‌جانبه، عاقلانه، مجاهدانه، با صلابت، مستمر و... در دستورکار همه قوا و مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با ضروری دانستن واقع‌بینی در تحلیل شرایط کشور و راه طی شده تصریح کرد: باید اقدامات پر افتخار نظام و انقلاب اسلامی در تحقق عدالت را دیده و شاکر باشیم. چیزی به نام فساد سیستمی در نظام جمهوری اسلامی علیرفم تبلیغات دشمنان انقلاب وجود ندارد چراکه قواره نظام اسلامی، فسادستیز است.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: فساد فراگیر عمومی در همه مردم و فعالان اقتصادی و مسئولان نیست بلکه اکثریت جامعه به خاطر ایمان و تعلق خاطر و اکثریت مدیران و مسئولان در سطوح مختلف، مردمانی پاکدست و مومن هستنند که از وجود فسادها رنج‌زده هستند.

وی با تاکید بر اینکه فساد موجود عارضی، تحمیلی و موردی است که به دلیل غفلت‌ها و تاخیرها، جدی، قابل توجه و خطرناک است، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، شکاف ادراکی بین آنچه هست و با آنچه مردم احساس می‌کنند، قابل توجه است مانند امنیت و احساس امنیت که ناشی از ضعف اطلاع‌رسانی مسئولان از یکسو و عملیات سنگین دشمن در سیاهنمایی از وضعیت کشور است. با ملاحظه این نکته، این بیماری و غده سرطانی وجود دارد و در برخی موارد ریشه دوانده و خطرناک شده ولی قابل معالجه است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه سراسر کشور با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه در مبارزه با فساد باید جدی گرفته شود، ابراز داشت: در گزینش مدیران، تقویت فضای معنوی در بین صاحب‌منصبان و خانواده‌های آنها باید جدی گرفته شود. ساده‌زیستی و ارتباط دائمی با مردم و روش زندگی مطابق با زندگی مردم باید مورد توجه قرار گرفته و از اشرافی‌گری اجتناب شود، ساختارهای نظارتی - که در مطالبه رهبری در بیانیه دوم است - در همه قوا تعبیه شده و از ورود مرفهان بی‌درد و ویژه‌خواران جلوگیری شود، شفاف‌سازی در مورد درآمدهای مسئولان و خانواده‌هایشان اجرایی شود.

حاج‌علی‌اکبری افزود: اگر قوانین مانند قوانین حمایت از کسب و کار، قانون مبارزه با فساد اداری و قانون مبارزه با پولشویی و... توسط مسئولان دنبال شود و مجلس اجرای آنها را دنبال و مطالبه کند، بسیاری از مسائل قابل حل است.

وی یکی از راه‌های ریشه‌کنی و مبارزه با فساد اقتصادی را استقرار سامانه‌های هوشمند در همه حوزه‌ها دانست و بیان کرد: مقدمات در این زمینه انجام شده و نیازمند تکمیل است. اگر بخواهیم جلوی امضاهای طلایی که تولید فساد می‌کند، گرفته شود، این هوشمندسازی باید مورد توجه قرار گیرد. این مطالبه رهبری و قانون است. کاهش مداخلات بیش از حد دولت در اقتصاد و اصلاح ساختارهای معیوب مانند اصلاح ساختار بانکی و بودجه‌ریزی و کاهش فقر و اجرای اصل 44 که در دستورکار شورای عالی اقتصادی سران است، مانند در امر مبارزه با فساد موثر باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران برخورد قاطع، سریع، بدون تبعیض، عادلانه، موثر و بازدانده نهادهای امنیتی و قضایی با مفسدان اقتصادی را یکی دیگر از راه‌های مبارزه با فساد خواند و یادآور شد: مردم باید به این اطمینان برسند با مفسدان در هر سطحی بدون اغماض برخورد می‌شود و تیغ عدالت علوی با آنها برخورد می‌کند. اطلاع‌رسانی هماهنگ و شفاف چه در بخش پیش‌گیری و چه در بخش درمان باید در دستورکار باشد.

حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: مردم حق دارند از اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد آگاه شوند. افکارعمومی باید اقناع شود و بسته‌های رسانه‌ای مناسب در اختیارشان باشد. از افکارعمومی که مطالبه مبارزه با فساد را دنبال می‌کند، باید استقبال شود و از سطحی‌زدگی و شعارزدگی اجتناب کرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی باید به صورت جدی و فراگیر در دستورکار همه قوا باشد، عنوان کرد: مبارزه با فساد خالصانه، مجاهدانه، عالمانه، منصفانه، با صلابت، دائمی و بدون وقفه ادامه یابد. طلیعه این امر در دستگاه قضایی مشاهده می‌شود و امیدها را برانگیخته است. در دستگاه اجرایی خبرهای خوب شنیده می‌شود. اقدامات بانک مرکزی و برخی نهادها اطلاع رسانی می‌شود. نظام ظرفیت اصلاح این مفاسد را دارد و با همت و مطالبه پگیر مسئولان شاهد روزهای بهتری خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
10
ظریفد شخص اول سیاسی است .
نیاید ساده لوحانه با تعبیر دل خوش نسبت به تحریم او نگاه کنیم .
فراموش کردیم گفتیم کاغذ پاره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
9
توصیه شما لازم نیست تحریم کردند چه خوششان بیاید و خوششان نیاید ما هم باید برویم _همان گاندو را نگاه کنیم که دل خوش باشیم و چه نباشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
3
تحریم ظریف نشانه پیشرفت باند سریال ساز گندو
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
0
اصلا"مسئله خوش آمدن و نیامدن نیست . دشمن ما اگر هستند خوب طبیعی ترین کار دشمن همین کار هاست و اگر دشمن نیستند شاید بخاطر دلخوشی و شوخی اینکار را کردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین