کد خبر: ۶۰۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

سرانه جنگلبان در استان سمنان یک نفر به ازای ۷۰ هزار هکتار است

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی استان با کمبود مشهود نیروی انسانی مواجه است، گفت: به ارزانی هر ۷۰ هزار هکتار اراضی استان یک جنگلبان وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

علینقی حیدریان عصر جمعه در مراسم تقدیر از ۱۰ جنگلبان نمونه استان سمنان به میزبانی جنگل اوپرت مهدی شهر ضمن بیان اینکه به ارزای هر ۷۰هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان یک جنگلبان وجود دارد، ابراز داشت: عرصه های منابع طبیعی با کمبود مشهود نیروی انسانی مواجه است که این امر مشارکت هر چه بیشتر نهادهای مردمی را می‌طلبد.

وی ضمن بیان اینکه افزایش مشارکت مردمی صرفا با اطلاع رسانی امکان پذیر است، افزود: هم اکنون امکان حفاظت از عرصه به این وسیعی بدون همراهی مردمی میسر نیست و می بایست با راهکارهای لازم شرایط را برای حضور آنها فراهم کرد.

رودبارک و ابر ۲ هیرکانی استان سمنان

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه از مجموع مناطق جنگلی ۵۸هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل ابر و رودبارک است، ابراز داشت: ۱۴۴هزار هکتار از عرصه های طبیعی را نیز جنگل های کویری و بیابانی در بر دارد که برای حفظ و حراست این حجم باید همه نیروها و نهادها به کار گرفته شود.

حیدریان بابیان اینکه یکی از اقدامات موثر در راستای حفاظت از طبیعت ممنوعیت آتش افروزی در مهدی شهر است، تصریح کرد: یکی از دلایل نابودی جنگل ها آتش سوزی عمدی یا سهوی این مناطق است که باعث از بین رفتن گونه های ارزشمند این نواحی می شود.

وی افزود: وجود پلاستیک و شیشه در طبیعت همانند ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی های گسترده می شود بنابراین اطلاع رسانی هر چه بیشتر با همراهی رسانه ها می تواند در حفظ و حراست از جنگل ها سهیم باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین