کد خبر: ۶۰۳۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

نیویورک تایمز: با آمدن یک دموکرات، فردی عاقل‌تر در کاخ سفید درباره ایران تصمیم می‌گیرد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه نامزدهای دموکرات خواهان بازگشت واشنگتن به برجام هستند، نوشت: با روی کار آمدن یک دموکرات در کاخ سفید فردی عاقل‌تر درباره ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: در شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند فشار بر ایران را افزایش دهد تا جایی که حتی وقوع یک درگیری نزدیک به نظر می‌رسید، طبق جدیدترین نظرسنجی"مرکز پیشرفت آمریکا" اغلب آمریکایی‌ها خواهان آنند که واشنگتن تنش‌ها را کاهش دهد و به توافق هسته‌ای 2015 با ایران بازگردد. توافقی که ترامپ سال گذشته به‌طور یک جانبه از آن خارج شد.

نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز همین عقیده را دارند. اغلب آنها گفته‌اند که در صورت به قدرت رسیدن به توافق باز خواهند گشت به شرط آنکه ایران نیز به‌طور کامل به تعهداتش در توافق عمل کند. ازجمله آنها می‌توان به جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا، سناتورها کوری بوکر، کامالا هریس، الیزابت وارن و برنی سندرز اشاره کرد.

تمامی این نامزدها تاکید کرده‌اند که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای به منافع و اعتبار آمریکا آسیب زد و باتوجه به پایبندی ایران به تعهداتش، این کار ترامپ به تهران این امکان را داد تا به فعالیت‌های هسته‌ای‌اش که در توافق محدود شده بود، بازگردد. این در حالی است که بند غروب نیز در حال نزدیک‌تر شدن است. موضوعی که مورد اتتقاد ترامپ بود و نامزدهای دموکرات نیز نسبت به آن نگران هستند اما آنها معتقدند که باید از طریق توافقی دیگر به سایر نگرانی‌ها درباره ایران رسیدگی شود.

الیزابت وارن در این باره گفت: بازگشت به توافق هسته‌ای شروع کار است، نه پایان آن. ما ابزار فشار و زمان داریم و اگر باهوش باشیم و بدانیم چگونه باید از آنها استفاده کنیم، دیپلماسی موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی تاکید کرد که دیپلماسی تنها راه معتبر برای رسیدگی به این مسئله است و هیچ راه‌حل نظامی برای آن وجود ندارد.

این روزنامه آمریکایی در پایان با اشاره به اینکه نامزدهای دموکرات گفته‌اند، آماده ارتباط مستقیم با سران ایران هستند، نوشت: به نظر کاملا مشخص می‌آید که موضع سخت ترامپ درقبال ایران در میان رای دهندگان و به‌ویژه نامزدهای دموکرات و مستقل جایی ندارد و آنها خواستار جلوگیری از یک درگیری نظامی دیگر هستند. بنابراین با روی کار آمدن یک دموکرات یک فرد عاقل‌تر درباره ایران (بر کاخ سفید) مسلط خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین