کد خبر: ۶۰۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶

انهدام باند سرقت خودروهای زانتیا در تهران

سرکلانتر دوم پایتخت از دستگیری اعضا باند پنج نفره سارقان حرفه ای خودروی زانتیا خبر داد و گفت: متهمان در گاراژی در شهرستان های مرزی اقدام به فروش خودروهای سند نمره می کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ " فرزاد تاجره" روز شنبه در این خصوص افزود: اواخر اردیبهشت ماه سالجاری، وقوع یک فقره سرقت خودرو زانتیا به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات پلیسی، سرقت مشابه دیگری نیز به سرکلانتری اعلام و مشخص شد که سارقان در این فقره از سرقت نیز یک دستگاه خودرو زانتیا دیگر سرقت کرده اند.

سرهنگ تاجره گفت: ماموران در تحقیقات میدانی که از محل های وقوع سرقت انجام دادند، مشخص شد که سارقان دو نفر بوده و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس اقدام به سرقت خودروهای زانتیا می کنند.

سرکلانتر دوم پایتخت با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی پلاک انتظامی خودرو سارقان شناسایی شد، تصریح کرد: در گام بعدی مشخص شد که خودرو متهمان سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد.

سرهنگ تاجره اضافه کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی تصویری از چهره سارقان به دست آمد و در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهمان از سارقان سابقه دار بوده و مخفیگاه آنان در شهر مریوان و کامیاران است.

وی گفت: با اخذ نیابت قضائی هر دو متهم در دو عملیات مستقل و مجزا در مخفیگاهشان دستگیر و در بازجویی های انجام شده ضمن اعتراف به سرقت خودروهای زانتیا گفتند: پس از سرقت خودروها در شهر تهران آن ها را به گاراژی در یک شهرستان مرزی منتقل و پس از تغییر شناسه های خودرو به صورت سند نمره می فروختند.

سرکلانتر دوم پایتخت با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام شده به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند، گفت: در گام بعدی سه همدست دیگر سارقان نیز شناسایی و در بازرسی از گاراژ مذکور سه دستگاه خودرو زانتیا کشف شد.

سرهنگ تاجره افزود: علاوه بر سه خودرو کشف شده از مخفیگاه متهمان، پنج دستگاه خودرو قطعه قطعه شده، ۳۰ قطعه درب خودرو، ۲۰ قطعه درب صندوق عقب خودرو، ۱۰ قطعه داشبورد، دو قطعه موتور و گیربکس و شش باک بنزین کشف شده است.

وی ادامه داد: متهمان برای کشف جزئیات پرونده در اختیار ماموران عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین