کد خبر: ۶۰۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷

لندن از تحریم واشنگتن علیه مسکو استقبال کرد

وزیر خارجه انگلیس از تحریم آمریکا علیه روسیه به بهانه پرونده اسکریپال استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز شنبه در پیامی توئیتری از اقدام آمریکا در تحریم روسیه به بهانه پرونده اسکریپال استقبال کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص نوشت: ما از حمایت بدون تردید آمریکا با اعمال تحریم‌های شیمیایی و بیولوژیکی در واکنش به استفاده روسیه از عنصر کُشنده اعصاب در سالزبری (انگلیس) استقبال می‌کنیم.

«دومینیک راب» در این خصوص ادامه داد: ادامه واکنش جهانی نشان می‌ دهد ما بیکار ننشسته و استفاده این سلاح‌ های وحشتناک را بدون پیامد نمی‌ گذاریم.

این در حالیست که «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش دربیانیه ای به تشریح ابعاد تحریم های جدیدی کشورش علیه روسیه به بهانه پرونده اسکریپال پرداخت.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده بود: واشنگتن با ادامه اعطای هرگونه وام یا کمک های فنی یا مالی به روسیه مخالف است. آمریکا بر بانک های این کشور نیز در خصوص تبادلات استقراضی با روسیه محدودیت هائی را وضع کرده ست. آمریکا صادرات آن دسته از کالاها و فن آوری به روسیه که می توانند در برنامه تسلیحات بیولوژیکی و شیمیائی مورد استفاده قرار گیرند را نیز مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا به بهانه مشابهی سال گذشته نیز تحریم هایی را علیه مسکو صادر کرده بود.

گفتنی است، انگلیس سال گذشته میلادی ادعا کرده بود که ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس‌تبار و دخترش توسط دو مامور اطلاعاتی روسیه و با تایید مقامات بلندپایه کرملین در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس صورت گرفته است!

لندن در گام بعد ادعا کرد که افراد مذکور با استفاده از گاز عامل عصب مسموم شدند.

لندن، مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دوجانبه اعلام و بارها در این خصوص به روسیه اتهام‌زنی کرده بود؛ از سوی دیگر، روسیه با رد تمامی این اتهامات خواستار ارائه شواهد موثق از سوی انگلیس شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین