کد خبر: ۶۰۳۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

۲۰ کشته در تیراندازی تگزاس و واکنش ترامپ+عکس

پلیس می‌گوید، مظنون این تیراندازی را که یک مرد جوان سفیدپوست است بازداشت کرده، جوانی که رسانه‌های آمریکا هویت او را پاتریک کروشس شناسایی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مرزی ال‌پاسو تگزاس ۲۰ کشته و ۲۶ مجروح برجای گذاشته است. پلیس آمار دقیق قربانیان را هنوز اعلام نکرده اما گفته یک مرد بیست و چند ساله سفیدپوست را در همین رابطه بازداشت کرده است. ال‌پاسو در نزدیکی مرز مکزیک واقع شده است.

۲۰ کشته در تیراندازی تگزاس و واکنش ترامپ

نخستین تصویر مخابره شده از مهاجم در جریان حمله به فروشگاه والمارت ال‌پاسو

 مراکز بهداشتی که مجروحان این تیراندازی را پذیرش کرده‌اند از آمار ۲۶ مجروح به رسانه‌ها گفته‌ و خبر داده‌اند که حال ۹ نفر از زخمی‌ها وخیم است.

پلیس می‌گوید، مظنون این تیراندازی را که یک مرد جوان سفیدپوست است بازداشت کرده، جوانی که رسانه‌های آمریکا هویت او را پاتریک کروشس شناسایی کرده‌اند.

۲۰ کشته در تیراندازی تگزاس و واکنش ترامپ

پلیس افزوده است، در حال بررسی صحت و سقم یک بیانیه است که گفته می‌شود تیرانداز پیش از آغاز حمله برای تشریح دلایل خود در فضای مجازی منتشر کرده است.

بیانیه‌ای که هنوز معلوم نیست به مظنون بازداشت شده تعلق دارد یا خیر و در آن آورده شده که این حمله پاسخی است به اشغال آمریکا از سوی مهاجران لاتین تبار.

پلیس گفته او را بدون اینکه ماموران پلیس به سویش شلیک کنند، بازداشت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ال‌پاسو در چند کیلومتری مرز آمریکا با مکزیک قرار دارد و به یکی از امن‌ترین شهرهای جنوب آمریکا شهرت یافته است.

۲۰ کشته در تیراندازی تگزاس و واکنش ترامپ

تیراندازی در حدود ساعت ۱۱ صبح روز شنبه، سوم اوت، به وقت محلی در مرکز خرید سیلو ویستا روی داد.

یک ساعت بعد از آغاز تیراندازی پلیس ال‌پاسو هشداری عمومی در توییتر صادر کرد که طی آن آمده بود پلیس گزارش‌های متعددی از "تعدد تیراندازان" دریافت کرده و مشغول پیگیری و جستجوی "منطقه بزرگی" است.

اما کمی بعد پلیس اعلام کرد گمان نمی‌کند تهدید دیگری متوجه مردم منطقه باشد هر چند به عملیات جستجو ادامه خواهد داد.

پلیس ال‌پاسو همچنین در توییتی خواستار اهدای خون برای نجات مجروحان شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنشی کوتاه به این واقعه آن را "خیلی بد" خوانده و گفته این تیراندازی "کشته‌های فراوانی" برجای گذاشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر نوشت، با مقامات فدرال، محلی و نیروهای امنیتی در تماس است و تماس تلفنی هم با فرماندار تگزاس داشته و حمایت خود و دولت فدرال را برای تعامل با این حادثه اعلام کرد.

این در حالی است که پلیس تگزاس ضمن تایید کشته شدن چند نفر در جریان این واقعه از هویت و تعداد دقیق جان باختگان هنوز گزارشی منتشر نکرده است.

بتو آوورک، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که پیشتر خود شهردار ال‌پاسو بوده با نیمه‌کاره گذاشتن سفر انتخاباتی خود به این شهر در جنوب تگزاس بازگشته و همچون دیگر دموکرات‌ها یک بار دیگر از ضرورت اصلاح قوانین مالکیت سلاح در کشورش سخن گفته است.

کوری بوکر، سناتور اهل نیوجرسی که او هم همچون آوورک نامزد رقابت‌های درونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری است گفته: "به نظر می‌رسد آمریکا در حال پذیرفتن این است که وقایعی (تیراندازی‌ها) این چنین دیگر یک امر معمولی است."

با وجود این، کن پکستون، دادستان کل ایالت تگزاس اظهار کرده، از نظر او اصلاح قوانین مالکیت اسلحه کمکی به پیشگیری از این واقعه نمی‌کرده است. او گفته وقتی آدم مسلح "دیوانه‌ای" تصمیم به چنین کاری می‌گیرد هیچ نیروی پلیسی جلودار او نخواهد بود. از نظر این مقام قضایی بهترین راه این است که افراد آماده دفاع از خود باشند.

اکثر قربانیان این تیراندازی مشتریان فروشگاه والمارت بوده‌اند که در نخستین روز تعطیلات آخر هفته برای خرید به این بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان رفته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین