کد خبر: ۶۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱

دبیرکل سازمان ملل: ایران تعلیق کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل از ایران و کره شمالی خواست برای تضمین اعتبار معاهده منع تکثیر هسته‌ای درخواست‌های جامعه بین‌الملل مبنی بر متوقف کردن برنامه اتمی خود را بپذیرند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «بان کی مون» در پیام خود برای افتتاحیه کمیته مقدماتی بازنگری NPT نوشت: اکنون معاهده منع تکثیر هسته‌ای با بحران بی‌اعتمادی روبروست. وی افزود: به غیر از مواردی که در مورد پایبندی به معاهده وجود دارد، قدرت‌های بزرگ نیز اقدامات کافی در جهت خلع سلاح اتمی را انجام نداده‌اند و کشورها به توافقات پادمانی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند نبوده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود هچنین پیروی کشورهایی مثل ایران و کره شمالی از مقررات بین‌المللی را عاملی جهت تضمین اعتبار معاهده منع گسترش اتمی در آینده عنوان کرده است.

بنا به این گزارش ایران و کره شمالی از جمله کشورهایی هستند که تاثیرگذاری NPT را به چالش کشیده‌اند. پیونگ یانگ در سال 2003 از معاهده خارج شد و اقدام به آزمایش بمب اتم کرد. ایران نیز علیرغم نگرانی جامعه بین‌الملل قصد دارد به برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین