کد خبر: ۶۰۳۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

خروج مرغ از همدان ممنوع شد

فرماندار همدان بابیان اینکه یک سری اقدامات سازماندهی شده از سوی مرغداران مانع ورود مرغ به بازار همدان می‌شود، گفت: گلوگاه استان همدان کنترل شده و اجازه خروج مرغ از همدان داده نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین افشاری ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به فعالیت خانه مسافرها و کارتن به دست ها در شهر همدان و بیان اینکه این موضوع از چند منظر قابل بررسی است، گفت: در یک نگاه خانه مسافرها به خودی خود فرصت هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتی همدان با در نظر گرفتن هتل ها و مهمانپذیر ها و هتل آپارتمان های شناسنامه دار ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در یک شبانه روز است، گفت: یک هزار کلاس درس نیز در ایام عید و تابستان به این تعداد افزوده می‌شود که با در نظر گرفتن هر اتاق برای پنج نفر، ۵۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد.

همدان ظرفیت اقامت شبانه ۱۰ هزار نفر را دارد

افشاری با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر نیز در مهمان سراهای سازمانهای دولتی و بخش خصوصی امکان اقامت دارند که در مجموع و روی هم رفته همدان ظرفیت اقامت ۱۰ هزار نفر را دارد، اظهار داشت: گاهی در ایامی خاص همدان میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر است که با این وضعیت برای اسکان شبانه ۴۰ هزار نفر دیگر باید تدبیر اندیشید.

وی با بیان اینکه این ۴۰ هزار نفر باید در مکانی اقامت بگیرند؛ اضافه کرد: گاهی باید خود را جای یک مسافر که هنگام شب وارد همدان می شود قرار دهیم تا به ظرفیت خانه مسافر ها پی ببریم.

فرماندار همدان با بیان اینکه فعالیت خانه مسافرها نشان دهنده زنده بودن شهر است اما آفت هایی نیز دارد، گفت: متأسفانه در خصوص ساماندهی این مراکز ضعیف عمل شده هرچند سامانه‌ای برای ثبت اسامی نفراتی که خانه خود را در اختیار مسافران قرار می دهند در نظر گرفته شد اما افراد از ثبت نام خودداری کردند.

افشاری با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌خواهیم از برخورد پلیسی استفاده کنیم، گفت: در گزارشی از سوی مردم عنوان شد که تعدادی از قبایل در پارک مردم همدان به مدت دو ماه قسمتی از فضای پارک را اختصاصی کرده بودند و حتی برای سرویس بهداشتی پارک نیز قفل اختصاصی زده بودند که ناچار به برخورد از سوی شورای تامین شدیم چرا که در پارک مردم همدان کسی اجازه اقامت طولانی ندارد.

نصب چادر مسافران به پارک های نواری همدان هدایت شود

فرماندار همدان با بیان اینکه همین موضوع در میدان باباطاهر همدان نیز صادق است، اظهار داشت: نصب چادر مسافران باید به پارک های نواری همدان هدایت شود.

وی با بیان اینکه اگر احساس کنیم فعالیت خانه مسافر ها مساله امنیتی ایجاد کرده با آنها برخورد خواهیم کرد، به موضوع حضور متکدیان در شهر اشاره کرد و گفت: تکدی گری در شهر همدان واقعیت دارد و در برخی موارد متکدیان از خارج استان همدان وارد این استان شده و به گدایی می پردازند که در این زمینه باید به مردم آگاهی دهیم که کمکی به متکدیان نداشته باشند.

وی به موضوع زمین فروشی توسط شهرداری همدان و کسب درآمد از محل فروش املاک نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اثر منفی این اقدام بیشتر از اثر مثبت آن است، اظهار داشت: در هیئت تطبیق شورای شهر عموما مصوبات از این دست را تایید نمی کنیم مگر اینکه در سال های گذشته مجوز آن گرفته شده باشد.

افشاری با بیان اینکه فروش زمین برای کسب درآمد به جز مواردی که قانون تعیین کرده انجام شدنی نیست، اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳ قانون وظایف و اختیارات شوراها باید هر گونه خرید و فروش به نظر اعضای شورا برسد.

در راستای افزایش نشاط اجتماعی ریسک برگزاری مراسم در میدان امام همدان را پذیرفته ایم فرماندار همدان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر فضای شهرستان باز شده و به مراسمی که پیش از این دریافت مجوز برای آن دشوار بود مجوز می دهیم، اظهار داشت: برپایی مراسم در میدان امام همدان نمونه از آن است چرا که برگزاری مراسم در این مکان تنها به مراسم ملی محدود می‌شد اما در راستای افزایش نشاط اجتماعی ریسک برگزاری مراسم در میدان امام همدان را پذیرفته ایم.

فرماندار همدان در مورد وضعیت عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در خصوص این موضوع پرونده ای تشکیل و شورای حل اختلاف استان نظر خود را داد اما مرجع قانونی برای بررسی نهایی شورای حل اختلاف کشور است، گفت: این مسئله در شورای حل اختلاف کشور آن هم در دقایق پایانی یک جلسه طرح موضوع شده اما منتج به صدور رای نشده است.

وی با بیان اینکه معاون دادستان کشور دستور داده استعلام جدیدی از بنیاد شهید کشور در خصوص اینکه مجوز ابراهیم مولوی برای خروج از کشور قانونی بوده یا نه صورت گیرد، اظهار داشت: در صورت اعلام نظر بنیاد شهید تا پایان مرداد ماه شورای حل اختلاف کشور باید نظر خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه اعلام نظر مکتوب شرط اقدام در این زمینه است، گفت: از بین دو مجموعه شورای حل اختلاف کشور و دیوان عدالت اداری هرکدام حکمی در این خصوص صادر کند قابل قبول خواهد بود اما تا دیروز هیچ حکم مکتوبی به فرمانداری همدان اعلام نشده است.

افشاری در توضیح به خبرنگار مهر در خصوص نظارت بر وضعیت بازار همدان و دلایل کاهش گوشت مرغ عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ را ۱۲۹۰۰ تومان تصویب کرد و مقرر شد تعزیرات با فروشندگانی که تخلف انجام دهند برخورد کند به طوری که مغازه آنها پلمب شود.

مرغ داران استان همدان مرغ ها را برای کشتار وارد کشتارگاه نکردند و همین موضوع سبب شد گوشت مرغ در بازار همدان کمیاب شود وی با بیان اینکه پس از درنظر گرفتن این قیمت مرغداران استان همدان مرغ ها را برای کشتار وارد کشتارگاه نکردند و همین موضوع سبب شد گوشت مرغ در بازار همدان کمیاب شود، گفت: نظارت ها به صورتی بود که با کاهش گوشت مرغ در بازار روبرو نشویم که تا حدودی موفق شدیم اما طی روزهای اخیر با کمبود گوشت مرغ در بازار مواجه شده ایم.

فرماندار همدان با بیان اینکه ضعف نظارتی در بازار همدان را قبول داریم، گفت: ستاد تنظیم بازار کشور به عنوان مرجع اصلی قیمت گذاری اقلام، قیمت مرغ گرم کشتار روز را هر کیلوگرم ۱۲۹۰۰ تومان اعلام کرد و ستاد تنظیم بازار استان همدان نیز براساس وظیفه براین مصوبه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در همان جلسه که ما و مسئولان اتحادیه مرغ استان همدان حضور داشتند اعلام شد که حاشیه سود مرغداران کم است و میزان سود پایین است، گفت: آنالیز قیمت انجام و این قیمت در سراسر کشور ابلاغ شد.

افشاری با بیان اینکه استان های همدان، کرمانشاه و ایلام وارد عمل شده و مصوبه کشوری را اجرا کردند اما سایر استان ها مصوبه را اجرا نکردند، گفت: همین اتفاق منجر شد مرغدار همدانی مرغ خود را وارد بازار سایر استان ها کند.

وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در استان همدان ۷۰ درصد بیش از نیاز استان است، گفت: خواهش کردیم ۳۰ درصد مرغ را در بازار همدان به قیمت مصوب به فروش برسانند و ۷۰ درصد را به خارج از استان ببرند اما متاسفانه ممانعت کردند.

یک سری اقدامات سازماندهی شده از سوی مرغداران انجام شد که مرغ را وارد بازار همدان نکنند فرماندار همدان با بیان اینکه جلسه نظارت بر کالاهای اساسی در دفتر دادستانی همدان تشکیل و باردیگر موضوع قیمت مرغ به بحث گذاشته شد، گفت: متاسفانه یک سری اقدامات سازماندهی شده از سوی مرغداران انجام شد که مرغ را وارد بازار همدان نکنند.

وی با بیان اینکه به کمک عوامل انتظامی ۹ محموله مرغ که در حال خروج غیرقانونی از همدان بود ضبط و توقیف شد، گفت: از این به بعد با افرادی که قصد ایجاد اخلال در مایحتاج ضروری مردم را دارند برخورد می شود.

وی با بیان اینکه شب گذشته نیز ۲ محموله دیگر کشف شد، گفت: گلوگاه استان همدان کنترل شده و اجازه خروج محموله مرغ داده نمی شود کمااینکه باید قدری مرغداران شرایط مردم را درک کنند و از سود زیاده خواه خود کوتاه بیایند و با مردم همراه شوند چراکه شرایط اقتصادی سخت است و از بیرون مرزها فشار وارد می شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه طی روزهای آینده مرغ در حد وسیع وارد بازار همدان می شود، گفت: مشکلات در مرکز استان کمتر از سایر شهرستان ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
ورود با ویزا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین