کد خبر: ۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
همزمان با انتشار گزارش کمیته تحقیق

احتمال استعفای اولمرت قوت گرفت

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس،مقامات ارشد حزب کادیما بر این باورند که اولمرت به سختی می‌تواند تا پایان ماه می برای حفظ سمت خود تلاش کند.البته همین مقامات اعلام کردند که برای خودداری از بحرانی‌تر شدن اوضاع سیاسی در اسرائیل تمام تلاش خود را برای بقا نخست‌وزیر در پستش به کار خواهند گرفت. 

یک مقام ارشد کادیما که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که تا کنون هیچ کدام از اعضا کادیما رسما درخواست استعفا اولمرت را ارائه نکرده‌اند. 

به دنبال انتشار گزارش كمیته‌ وینوگراد و انتقاد شدید آن از المرت و امیر پرتز وزیر جنگ اسراییل، قانونگذاران اسراییلی و نهادهای عمومی از طیف‌های سیاسی مختلف در اسراییل استعفای المرت و پرتز را خواستار شدند. 

یكی از اعضای حزب لیكود در پارلمان اسراییل اعلام كرد، كمیته‌ دفاعی و امور خارجه‌ پارلمان اسراییل باید در خلال جنگ لبنان در تابستان گذشته اولتیماتومی را برای ارتش به منظور اعزام سربازان برای دفاع از بلندی‌های جولان صادر می‌كرد. 

یكی از اعضای حزب كارگر در پارلمان، تظاهرات گسترده به منظور درخواست استعفای المرت و پرتز را خواستار شد.
در همین حال ایتان كابل وزیر كابینه‌ اسراییل، درپی انتشار گزارش وینوگراد استعفایش را تقدیم كرد. وی كه عضو حزب چپ میانه كارگر است، اولین عضو از دولت المرت است كه پس از انتشار گزارش كمیته‌ وینوگراد استعفا می‌كند. 

در این میان ایهور اولمرت همزمان با افزایش شایعات مبنی بر استففا وی اعلام کرد که با وجود عدم محبوبیتش استعفا نخواهد داد در همین حال، براساس نظرسنجی انجام شده از سوی رادیو اسراییل، 69 درصد از  اسراییلی‌ها معتقدند كه المرت باید استعفا دهد و 74 درصد نیز خواهان استعفا پرتز هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین