کد خبر: ۶۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

هنگ‌کنگ فلج شد / رهبر دولت هنگ‌کنگ: وضعیت بسیار خطرناک است، استعفا نمی‌دهم

رهبر هنگ‌کنگ با هشدار نسبت به تبعات اعتراضات مردمی گسترده و تحصن ساکنان که این دولت‌شهر را فلج کرده است، گفت این منطقه به آستانه "وضعیت بسیار خطرناکی" کشانده شده است.
هنگ‌کنگ فلج شد / رهبر دولت هنگ‌کنگ: وضعیت بسیار خطرناک است، استعفا نمی‌دهم
آفتاب‌‌نیوز :

 کری لام، رهبر دولت‌شهر هنگ‌کنگ که در دو هفته گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده است، در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعتراضاتی که به اقتصاد و ثبات شهرش لطمه می‌زند، محکوم کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، او گفت: چنین اختلال طولانی‌ای به بهانه درخواست‌های خاص یا جنبش بدون همکاری به شدت نظم و قانون هنگ‌کنگ را تضعیف کرده است و شهر ما، شهری که همگی عاشق آن هستیم و بسیاری از ما در ساخت آن کمک کردیم، به آستانه یک وضعیت بسیار خطرناک کشانده است.

کری لام در این کنفرانس خبری همچنین تاکید کرد هیچ برنامه‌ای برای استعفا بر سر این ناآرامی مدنی که دولتش را هدف گرفته است، ندارد. او گفت مسوولیت این مشکلات را به عنوان مدیر اجرایی هنگ‌کنگ می‌پذیرد و مصمم به حل و فصل این وضعیت است. به گفته کری لام، خشونت و اختلال‌ها در میان شهروندان نارضایتی ایجاد کرده است و اکنون زمان کنار گذاشتن اختلاف‌ها و "صف‌آرایی" کنار یکدیگر است.

حمل و نقل در هنگ‌کنگ از بامداد امروز (دوشنبه) مختل شده و بیش از ۱۵۰ پرواز خروجی داخلی کنسل شده است. تقریبا ۱۰۰ پرواز بین‌المللی خروجی و ۱۰۰ پرواز بین‌المللی ورودی هم لغو شد. معترضان همچنین جاده‌ها و قطار‌های اصلی را مسدود کردند و فروشگاه‌ها و اکثر شرکت‌ها هم تعطیل کردند.

با آغاز نهمین هفته از اعتراضات پیاپی در هنگ‌کنگ، تنش‌ها شدت یافته و تاکتیک‌های معترضان از راهپیمایی و تحصن در خیابان‌ها تغییر یافته است. کارکنان بیش از ۳۰ اداره دولتی و همچنین خلبان‌ها، معلمان، کارگران، مهندسان و کارکنان هوانوردی امروز اعتصاب می‌کنند.

صبح امروز فعالیت خطوط شبکه راه‌آهن هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآمد و معترضانی که عمدتا ماسک به صورت داشتند و لباس سیاه پوشیده بودند، جلوی درب‌های قطار‌ها را گرفتند و اجازه خروج آن‌ها از ایستگاه‌ها را نمی‌دادند. همچنین گزارش‌هایی از گذاشتن چتر بین درب‌های قطار‌ها و ایجاد اختلال در حرکت آن‌ها گزارش شد.

اعتراضات گسترده امروز (۵ اوت) که هدفش ایجاد اختلال در ساعت اوج تردد است، پنجمین روز متوالی از اعتراضات مردمی گسترده در این شهر است. امروز راهپیمایی‌های همزمان در هفت منطقه از ۱۸ منطقه هنگ‌کنگ برنامه‌ریزی شده است. بیش از پنجاه سال است که در هنگ‌کنگ اعتصاب سراسری برگزار نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین