کد خبر: ۶۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

سازمان جنگل‌ها نیروی جدید استخدام می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به استخدام ۵۴۴ نیروی جدید در این سازمان گفت: قول دوباره جذب نیرو برای بهبود تشکیلات یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دریافت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها عصر امروز در سومین جشنواره ملی روز جنگل‌بانان گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به منابع طبیعی دارند و در هر شرایطی یک تنه از این بخش حمایت به عمل می‌آورند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز دستور ویژه داده که برای حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری بعد از سیل‌های اخیر منابع مادی بیشتری در اختیار این بخش قرار گیرد، اما هنوز راه ما طولانی است.

استخدام جدید در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به افزایش نیرو در سازمان جنگل‌ها گفت: 544 نفر نیروی جدید جذب شده و قول گرفته‌ایم که دوباره برای سازمان جنگل‌ها نیروهای دیگری جذب کنیم تا از این طریق بتوانیم تشکیلات یگان حفاظت خود را بهبود دهیم.

ایرادات لایحه حمایت از جنگل‌بانان اصلاح شد

آقایی همچنین در ارتباط با لایحه حمایت از جنگل‌بانان گفت: این لایحه به مجلس رفت و به صورت اولیه مورد تصویب قرار گرفت، اما شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت که این ایرادات اصلاح شد و منتظر هستیم که به زودی در مجلس شورای اسلامی با نظر مثبت نمایندگان مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

وی با بیان این که می‌خواهیم از جنگل‌بانان حمایت‌های قانونی انجام دهیم، افزود: علاوه بر حمایت‌های قانونی باید حمایت‌های مادی بیشتری از جنگل‌بانان شود و خسارت‌های وارده به آنها جبران گردد.

شرایط واگذاری چوب‌های افتاده در جنگل به شرکت‌ها با مجوز ترک تشریفات

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالات خبرنگاران، درباره برداشت چوب از جنگل‌ها بعد از قانون تنفس جنگل‌ها و محل برداشت چوب، اظهار کرد: تاکنون با هیچ شرکتی برای برداشت چوب از جنگل مذاکره نشده، یا این اختیار به شرکتی واگذار نشده است.

آقایی خاطر نشان کرد: چوب‌هایی شکسته و افتاده و پوسیده شده در جنگل‌ها توسط خود سازمان جنگل‌ها بیرون آورده و پس از آن در خارج از جنگل به مزایده گذاشته می‌شود.

وی گفت: تنها در صورتی شرکتی مجوز ترک تشریفات داشته باشد می‌تواند بدون انجام تشریفات این چوب‌ها را به آنها واگذار کنیم؛ لازم است این شرکت‌ها از مراجع ذیصلاح برای دریافت چوب نامه بیاورند، تا بتوانند بدون ترک تشریفات چوب را در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، یادآور شد: در تبصره همین طرح نیز آمده است که طی سه سال از طرح تنفس می‌توانیم درختان افتاده در جنگل را خارج و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین