کد خبر: ۶۰۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

انتقاد منتقدان ترامپ به تیتر یک روزنامه نیویورک‌تایمز +عکس

تیتر یک صفحه نخست روزنامه نیویورک تایمز در روز دوشنبه انتقاد بسیاری از منتقدان رویکردهای نژادپرستانه دونالد ترامپ در آمریکا را برانگیخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز که مغضوب ترامپ است و همواره در کنار رسانه‌هایی چون سی‌ان‌ان و واشنگتن پست از سوی ترامپ با عبارت " رسانه‌های جعلی" نواخته می‌شود، در تیتر یک دیروز خود در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار در دو شهر "ال پاسو " و دیتون" اظهارات نشست خبری ترامپ در واکنش به این حوادث را تیتر یک خود کرد و نوشت: ترامپ (مردم آمریکا را) به وحدت به جای نژادپرستی فراخواند."

اما این تیتر که از نظر منتقدان با واقعیت‌های اظهارات و عملکرد 30 ماه گذشته ترامپ در مقام ریاست کشور تناقض دارد، انتقاد برخی نمایندگان دموکرات کنگره و نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 و نیز برخی روزنامه‌نگاران حتی از تحریریه نیویورک تایمز را سبب شده است.

منتقدان می‌گویند: این تیتر تحریف واقعیت است چون ترامپ خود متهم ردیف اول ترویج نژادپرستی و نفرت پراکنی در جامعه آمریکاست و بسیاری از مرتکبان خشونت‌های نژادی علیه دیگر اقلیت‌های قومی و مهاجر طرفدار ایده‌های ترامپ هستند.

منتقدان همچنین می گویند ترامپ خود نیز در یک ماه گذشته بارها حملات نژادی گسترده‌ای به نمایندگان کنگره و مخالفان خود داشته است که نمونه اخیر آنها حملات بی‌محابای او به 4 زن نماینده رنگین پوست کنگره بوده است.

"بتو اورورک"، " کریستن گیلبارد" از نامزدهای انتخابات 2020 حزب دموکرات و نیز " الکساندریا اوکازیو کورتز" یکی از 4 زن نماینده رنگین پوست آمریکا در کنگره که اخیرا مورد حملات ترامپ واقع شده، از جمله افرادی بوده‌اند که در توییتر به مضمون صفحه یک دیروز نیویورک تایمز انتقاد کرده‌اند.

حتی برخی نویسندگان و ستون‌نویسان ثابت نیویورک‌تایمز هم در توییت‌هایی، تیتر یک دیروز این روزنامه را به باد انتقاد گرفته‌اند.

انتقاد منتقدان ترامپ به تیتر یک روزنامه نیویورک‌تایمز +عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین