کد خبر: ۶۰۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۰
شنیده‌هایی از انتخابات شورای شهر تهران

چمران چگونه رئیس شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فشار حامیان دولت برای به دست آوردن پست ریاست و نایب رئیسی شورای شهر تهران، اعضای دیگر را از فعالیت در این حوزه بازداشت. به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در آخرین لحظات انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر تهران کفه رقابت به سمت هواداران دولت متمایل شد و به این ترتیب علیرغم شنیده‌های قبلی درباره حضور مرتضی طلایی و احمد مسجد جامعی در میان کاندیداها هر دو از این کار منصرف شدند. البته ریش‌سفیدی و نفوذ چمران که ناشی از متانت و روحیه غیرجنجالی اوست را نیز نباید در این انتخاب نادیده گرفت.

پیش از این خبرنگار آفتاب از برخی رایزنی‌ها با رسول خادم خبر داده بود. گفته می‌شد که وی در نشستی با مرتضی طلایی از تمایل خود به ریاست وی خبر داده بود اما به نظر می‌رسد در لحظات پایانی انتخاب هیأت رئیسه، آرای برخی از اعضای شورا که پیش از این گمان می‌شد به سود حامیان قالیباف ریخته خواهد شد، به سمت دولتی‌ها تمایل یافته است. 

در همین حال گفته می‌شود شرایط این انتخابات به گونه‌ای بوده است که هم طلایی و هم اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری در هیأت رئیسه منصرف شده‌اند. یک منبع آگاه در این باره در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار آفتاب از غلبه وجوه سیاسی در انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر سوم خبر داد. 

پیش از این برخی خبرها درباره برخی توافقات در خصوص ریاست چمران و نایب رئیسی طلایی شنیده شده بود که با انتخاب قطعی هیأت رئیسه منتفی شده است. به نظر می‌رسد مهدی چمران که پیش از این برخی خبرها در خصوص تمایل وی به هواداران قالیباف منتشر شده بود کاملا به تیم هواداران دولت پیوسته است. 

رایحه خوش خدمت به عنوان هواداران دولت در انتخابات شورای شهر حاضر نشد نام مهدی چمران را در لیست خود قرار دهد و در عوض نام وی درصدر لیست «ائتلاف اصولگرایان اصلاح‌طلب» یعنی طیف حامیان شهردار فعلی تهران قرار گرفت. 

پس از انتخابات برخی از نمایندگان مجلس، دولتی‌ها را به دلیل دوری از چمران ملامت کرده و گفته می‌شد که خود وی از دوستان قدیمی خود مکدر است. با این همه در تحولات اخیر شورای شهر تهران می‌توان نام چمران را در کنار اعضای حامی دولت دسته‌بندی کرد. 

برخی منابع خبری معتقدند که برخی توافقات در خصوص ریاست چمران و بیادی در هیأت رئیسه شورا در عوض ابقای قالیباف در سمت فعلی انجام شده است. هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین