کد خبر: ۶۰۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

جو بایدن همچنان پیشتاز دموکرات‌های ۲۰۲۰

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اختلافی دو رقمی از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات جلوتر است اما الیزابت وارن در حال کم‌ کردن فاصله است.
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک نشان می‌دهد حمایت از سناتور الیزابت وارن در میان رای‌دهندگان دموکرات و متمایل به دموکرات‌ها به ۲۱ درصد رسیده است که نسبت به نظرسنجی ماه گذشته ۵ درصد رشد نشان می‌دهد. این آمارهای روز سه‌شنبه او را در رده دوم نامزدهای دموکرات قرار می‌دهد.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان پیشتاز رقابت درون حزبی دموکرات‌هاست و در تازه‌ترین نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک ۳۲ درصد حمایت به دست آورد. با این حال، میزان محبوبیت او نسبت به نظرسنجی پیشن دو درصد کاهش داشته است و همین امر شکاف کمتری میان او و الیزابت وارن ایجاد می‌کند. سناتور برنی سندرز با ۳ درصد پیشرفت در این نظرسنجی و کسب ۱۴ درصد حمایت به جایگاه سوم رسید.

در همین حال، سناتور کامالا هریس که اوایل ژوئیه پس از عملکرد چشمگیر در مناظره‌های ماه ژوئن دموکرات‌ها به حمایت ۲۰ درصدی رسیده بود، سیر نزولی او در این نظرسنجی ادامه یافته و به ۷ درصد رسید. پیت بوتیجج، شهردار شهر سوث بند ایندیانا هم با کسب ۵ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت.

نتایج نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک کمتر از یک هفته پس از دومین دور از مناظره‌های انتخاباتی دموکرات‌ها در دیترویت منتشر می‌شود. این مناظره‌ها که در دو شب هر کدام با حضور ۱۰ نامزد برگزار شد، در واقع تبدیل تنش در رقابت نامزدی حزب دموکرات، به یک درگیری تمام عیار بر سر ایدئولوژی‌ها و شخصیت‌ها بود.

خانم الیزابت وارن از نظر ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بهترین عملکرد را در مناظره داشت. وارن همچنین به عنوان بهترین سخنران مناظره در نظرسنجی دیگری شناخته شد و تعداد کسانی که او را بهتر از بایدن می‌دانستند دو برابر شد. در نظرسنجی کویینیپیاک هم بایدن با کسب ۱۵ درصد به عنوان بهترین نامزد روی صحنه انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین