کد خبر: ۶۰۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

توفان مسیر زاهدان - زابل را بست

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و گرد و خاک صبح امروز /چهارشنبه/ مسیر زاهدان - زابل را بست.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کشواد بهروزی زاده اظهار داشت: این مسیر ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز براثر کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان شن بسته شد.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان پرواز صبح امروز /چهارشنبه/ تهران- زابل و زابل- تهران به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

حسن اعرابی مقدم اظهار داشت: پرواز هواپیمای شرکت ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه امروز وارد فرودگاه زابل شود و سپس به مقصد تهران حرکت کند.
وی افزود: با توجه به کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان پرواز این مسیر لغو شد.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش بادهای ۱۲۰ روزه که از دیشب بر شدت آن در شمال این استان افزوده شد صبح امروز چهارشنبه به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی اظهار داشت: وزش باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۰۵۰ میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در زهک نیز موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در برخی نقاط شمال سیستان و بلوچستان منجر به تشکیل توفان گرد و خاک و توفان شن می شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین