کد خبر: ۶۰۳۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

افزایش تلفات انفجار کابل؛ ۱۴ کشته و ۱۴۵ زخمی

خوشحال سادات، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله/کشور افغانستان می‌گوید که دست‌کم ده غیر نظامی و ۴ پلیس در میان کشته‌شدگان هستند. آقای سادات اضافه کرد ۹۲ نفر از زخمی‌ها نیز افراد غیرنظامی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

آمار تلفات انفجار صبح امروز در ورودی حوزه ششم امنیتی کابل، پایتخت افغانستان به دست‌کم ۱۴ کشته و ۱۴۵ افزایش یافت.

خوشحال سادات، معاون ارشد امنیتی وزارت داخله/کشور افغانستان می‌گوید که دست‌کم ده غیر نظامی و ۴ پلیس در میان کشته‌شدگان هستند. آقای سادات اضافه کرد ۹۲ نفر از زخمی‌ها نیز افراد غیرنظامی هستند.

پیش از این وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان در صفحه توییترش نوشته بود که ۹۵ زخمی این رویداد به بیمارستان‌های شهر کابل منتقل شده‌اند. آقای مایار گفته که زنان و کودکان نیز شامل زخمی‌های این رویداد هستند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته که یک مرکز جلب و جذب نیروهای افغان را هدف قرار داده است.

مردم محل گفته‌اند که پس از انفجار صدای تیراندازی نیز در ساحه شنیده شده است.

حوزه ششم امنیتی در یک منطقه پر رفت و آمد شهر کابل قرار دارد و یک مرکز آموزش نظامی مربوط به وزارت دفاع افغانستان نیز در نزدیکی آن موقعیت دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله گفته که طالبان "به خاطر امتیازگیری در گفت‌وگوهای صلح بر غیرنظامیان و تاسیسات عام‌المنفعه حملات تروریستی"انجام می‌دهند.

در حالی که دور هشتم مذاکرات میان آمریکا و طالبان درمورد صلح افغانستان در دوحه قطر جریان داد و دو طرف از "پیشرفت" در مذاکرات حرف زده‌اند، طالبان به حملات‌شان در افغانستان ادامه می‌دهند.

یکی از موارد اصلی مذاکرات، توافق روی یک آتش‌بس است که گروه شورشی طالبان تاکنون آن را نپذیرفته است.

روز گذشته نیز در نتیجه یک انفجار در حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل دستکم ۵ نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت‌خانه دیروز گفته بود که این انفجار ناشی از یک مین مغناطیسی جاسازی شده در یک دوچرخه بوده و خودروی حامل کارمندان معینیت مبارزه با مواد مخدر در کابل را مورد حمله قرار داده است.

در همین حال اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که نیروهای قطعات ویژه این اداره شب گذشته در چند منطقه شهر کابل عملیات‌های تصفیه‌ای انجام داده و عملیات در دو منطقه دیگر در حال اجرا است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین