کد خبر: ۶۰۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰

آیین‌نامه حق بیمه پایه سلامت در دستورکار دولت قرار گرفت

آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه کشور درخصوص «حق بیمه پایه سلامت براساس ارزیابی وسع بیمه شونده» بررسی و نهایی شد و در دستور کار جلسه هیات دولت قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

طبق ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان سال اول اجرای برنامه، اقداماتی را بر اساس سیاست های کلی سلامت به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، طبق بند (الف) ماده یادشده، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه، بر اساس آیین نامه ای است که به تصویب هیات وزیران می رسد. این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است.

پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی مربوط که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده، با بررسی در کمیسیون امور اجتماعی هیات دولت و تصویب نهایی در دستور کار دولت قرار گرفت.

جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک به ریاست جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و با حضور دیگر نمایندگان وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ورزش و جوانان و برنامه و بودجه کشور، معاونت حقوقی رییس جمهوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین