کد خبر: ۶۰۳۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹

مجلس پاکستان اقدام هند علیه کشمیر را محکوم کرد

 نمایندگان مجالس سنا و ملی پاکستان با تصویب قطعنامه ای «آنچه را که اقدام هند علیه کشمیر و اعلام حکومت نظامی در این منطقه خواندند»، محکوم کردند.
مجلس پاکستان اقدام هند علیه کشمیر را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند: نسشت مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی این کشور طی دیروز و امروز برگزار شد و آنان تصمیم دولت هند برای سلب امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر را محکوم کردند.

نمایندگان پارلمان پاکستان به اتفاق آرا قطعنامه ای در محکومیت آنچه را که نقض حقوق بشر غیرنظامیان در کشمیر دانستند، تصویب کردند.

در این قطعنامه که توسط سناتور «سید فخر امام» نماینده حزب حاکم (حزب تحریک انصاف) در نشست علنی مجالس سنا و ملی با حمایت سایر نمایندگان جناح مخالف ارائه شد؛ آمده است: نمایندگان پارلمان مراتب نگرانی و اعتراض خود را به حملات خمپاره ای هند در مرز مشترک علیه پاکستان و استفاده از بمب های خوشه ای اعلام می کنند.

در این قطعنامه تاکید شده، کشمیر یک مناقشه شناخته شده در سطح بین المللی است و اقدام اخیر هند هیچ اعتبار قانونی ندارد بلکه باید از طریق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به حل مناقشه کشمیر پرداخت.

پیش تر کمیته امنیت ملی پاکستان نیز در واکنش به طرح اخیر دولت هند درباره کشمیر، اعزام سفیر جدید این کشور را به دهلی نو لغو و سفیر هند را نیز از اسلام آباد اخراج کرد.

تازه ترین واکنش اسلام آباد به تصمیم دهلی نو مبنی بر لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر، حکایت از تداوم تنش ها میان دو رقیب هسته ای در جنوب آسیا دارد، به نحوی که کمیته امنیت ملی پاکستان اعلام کرد که براساس تصمیم اتخاذ شده، سطح روابط دیپلماتیک با دهلی نو کاهش یافته و تجارت مشترک نیز تعلیق خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته با حضور در نشست مشترک مجلس این کشور نسبت به افزایش غیرعادی تنش ها با هند عمیقا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: احتمال بروز جنگ سنتی میان دو کشور افزایش یافته است.

تنش های سیاسی میان پاکستان و هند پس از اعلام تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر بالا گرفت و اسلام آباد نیز در واکنش به این اقدام، آن را محکوم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین