کد خبر: ۶۰۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

کارمندی که ۷۰ ملک دولتی را به نام خود و خانواده‌اش ثبت کرده بود

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از معضلات کشور این است که نمی‌دانیم که میزان کشور چقدر دارایی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

عادل آذر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: در یکی از استان‌های غربی کارمند دولتی ۷۰ ملک دولت را به نام خود سند کرده و فروخته است.

وی اظهار داشت: این همان اموالی بوده که دولت برای ان‌ها سند نداشته یا آن را شناسایی نکرده و این شخص با آگاهی از این مطلب و تشکیل یک شبکه، ۷۰ ملک را به نام خانواده و نزدیکان سند زده و ما پس از چهار سال متوجه شدیم.

وی تاکید کرد: باید اموال را شناسایی و ثبت کنیم چراکه پشتوانه اسناد مالی اسلامی می‌شوند و دیگر اسناد خزانه بدون پشتوانه چاپ نمی‌کنیم.

رییس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: ۷ درصد مدیران ما افراد باشرفی هستند و به فرموده رهبری در طاغوت ۹۵ درصد فاسد بودند، اما ۵ درصد را طوری جلوه می‌دادند که ۹۵ درصد را پوشش می‌داد.

آذر با تاکید بر برخرود با مدیران و افراد متخلف افزود: در دیوان محاسبات سعی کرده این بخش پیشگیری، دو سوم اقدامات باشد تا از تشکیل پرونده و ارجاع به دادسرا جلوگیری شود.

آذر افزود: خواهش می‌کنم بخاطر مردم کمی آبرو بگذاریدچراکه الان شریط کشور خیلی خاص است با نرخ تورم و جهش‌های قیمتی اگر این مبالغ ۶ماه قبل جذب می‌شد می‌توانستین چندین برابر امروز کار انجام دهید. آذر افزود: بیشتر پرونده‌هایی که برای مدیران ما تشکیل می‌شود و با دستگاه‌های نظارتی مواجه می‌شوند به دلیل برداشت نادرست از قوانین است چراکه خوانش قوانین یک تخصص می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین