کد خبر: ۶۰۴۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

تصاویر ممنوعه در اینترنت چین+عکس

به طور کلی هر آن چیزی که وقایع تاریخی بحث‌انگیز را برای کاربران چینی تداعی کند از دید دولت چین باید سانسور شود.
تصاویر ممنوعه در اینترنت چین+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی به تصاویری اشاره کرده که از دید دولت چین، تابو محسوب می‌شوند و پکن دست به سانسور و فیلتر آن تصاویر می‌زند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: "مهمترین و حساس‌ترین عکس که دولت آن را در اینترنت تحمل نمی‌کند تصویر مردی است که در مقابل تانک در میدان "تیان آنمن" در دهه 80 میلادی به نشانه اعتراض ایستاده بود. این موضوع نشان می‌دهد که پس از گذشته دهه‌ها، سرکوب خونین اعتراضات در میدان تیان آنمن هنوز هم مسئله‌ای است که دولت چین نمی‌خواهد به آن پرداخته شود".

تصاویر ممنوعه در اینترنت چین+عکس

این شبکه خبری اشاره می‌کند که در ماه‌های اخیر فشار دولت چین بر کاربران اینترنت سخت‌گیرانه‌تر شده است. این شبکه خبری می‌نویسد: "در ماه ژوئن، همزمان با سی امین سالگرد قتل‌عام معترضان در میدان تیان آنمن، دولت چین سانسور در فضای مجازی را تشدید کرد. سایت روزنامه‌های "گاردین" و "واشنگتن پست" به دلیل بازتاب این رویداد تاریخی در چین فیلتر شدند. دولت چین از فیلتر سایت‌ها تحت عنوان پاکسازی "آلودگی معنوی" یاد می‌کند.

حزب کمونیست چین حتی به شوخی‌های سیاسی نیز حساس است. در سال 2013 میلادی، زمانی که تصویر حرکت "باراک اوباما" رییس‌جمهوری امریکا با "شی جین پینگ" رهبر چین با دو شخصیت کارتونی مقایسه شد دولت چین تصاویر این شخصیت‌های کارتونی را در اینترنت فیلتر کرد.

تصاویر ممنوعه در اینترنت چین+عکس

همچنین، پیش از این شخصیت کارتونی قورباغه‌ای با قد 72 فوتی توسط کاربران چینی در اینترنت با "جیانگ زمین" از رهبران سابق چین مقایسه شده بود و کاربران به او لقب "وزغ" را داده بودند. این تصاویر نیز فیلتر شد. به طور کلی هر آن چیزی که وقایع تاریخی بحث‌انگیز را برای کاربران چینی تداعی کند از دید دولت چین باید سانسور شود. برای مثال، دولت چین تصاویر کارت‌های بازی که روی آن عدد 8964 نوشته شده بود را سانسور کرد چرا که رویداد 4 ژوئن 1989و سرکوب دانشجویان و معترضان در پکن را تداعی می‌کرد. رویکرد چین در مورد سانسور اینترنت به موازات مدل اقتصادی آن کشور است: به آن میزان به مردم آزادی دهید که احساس محدودیت نکنند اما نه به اندازه‌ای که قدرت سازماندهی و به چالش کشیدن ساختار و نظام موجود را پیدا کنند".

تصاویر ممنوعه در اینترنت چین+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
2
چقدر شبیه به همیم،از داخل فیلترینگ شدید،با این تفاوت که از بیرون هم ما تحریمیم،انگار لنگ در هوا،زیادی،بدون پشتوانه،سرگردان...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین