کد خبر: ۶۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۱:۲۲
معاون امور بانکی وزیر اقتصاد تاکید کرد:

حمایت قاطع دولت از بانک سپه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور بانکی وزیر اقتصادی و دارایی با اعلام حمایت جدی دولت و این وزارتخانه از بانك سپه اظهارداشت: همان طور كه در سال ‌١٣٠٤ شاهد شكل گیری بانك سپه در شرایطی بودیم كه نهادهای پولی و اقتصادی كشور از طرف استعمارگران ضربات سختی خورده بود، امروز نیز این بانك با تلاش و كوشش خواهد توانست همچون گذشته مشكلات را پشت سر بگذارد و در این راه دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایت حمایت خود را از بانك سپه اعلام می‌كنند. 

حمید پورمحمدی در جمع مدیران بانك سپه همچنین به اهداف سند چشم انداز در بخش نهادهای پولی و مالی اشاره كرد و گفت: الان در مقطعی قرار داریم كه باید اهداف سند چشم انداز را محقق كنیم به طوری كه بعد از پایان سند چشم انداز به اولین كشور اقتصادی منطقه تبدیل شویم این حركت زمانی محقق خواهد شد كه نهادهای پولی و مالی حضور جدی در كشور داشته باشند.

پورمحمدی به اقداماتی كه در خصوص سند چشم‌انداز، نهادهای پولی و بانكی بایستی انجام دهند، اشاره كرد و افزود: بانك‌ها باید ظرفیت‌ها را گسترش دهند و با یك حركت فراگیر خودشان را در بخش بانكداری الكترونیك به استاندارد كیفی جهانی برسانند.

وی اظهارداشت: اصلاح ساختار و قوانین دست و پاگیر نظام بانكی باید مورد توجه قرار گیرد تا اجازه حركت را به این بانكها بدهد، همچنین بانكداری اسلامی كه در سال ‌١٣٦٢ به عنوان جایگاه اول در نظام مالی مطرح بود بایستی در این سال‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته و به سمت تغییر و تحول پیش برود.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی به ایجاد نهادهای جدید مالی اشاره كرد و گفت: تا خرداد ماه سال جاری سه بانك سرمایه‌گذاری راه اندازی خواهد شد و علاوه بر بانك سرمایه‌گذاری، ایجاد موسساتی نظیر تضمین اعتبار، پیگیری وصول مطالبات معوق از برنامه‌های بعدی این وزارتخانه خواهد بود.

او اظهار كرد: بانك سپه در سال ‌١٣٨٥ به عنوان بانك برتر و دارنده مقام اول در بین بانكهای دولتی معرفی شد و در جذب سپرده‌ها با رشد ‌٢/٥٧ درصد در بین بانكهای دیگر ركود چشمگیری را پشت سر گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین