کد خبر: ۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۱:۲۱

شکیب: تازه واردها صبر کنند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمزه شکیب خطاب به تعدادی از اعضای جدیدالورود شورای شهر تهران گفت «اگر به تعهد و سوگندمان وفادار باشیم نباید وارد جوسازی و فضاسازی سیاسی شویم». این عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب مهمترین دستور کار شورای شهر را در مقطع فعلی انتخاب شهردار تهران دانست و افزود: «امیدوارم دوستانی که تازه آمده‌اند، تنها به دنبال حل مشکلات مردم باشند». 

وی در خصوص برخی اظهارنظرها که از غلبه نوعی انحصارگرایی در انتخابات هیأت رئیسه حکایت می‌کند تصریح کرد: «این، بازی با الفاظ است و فکر نمی‌کنم خیلی درست باشد. دوستان جدید قاعدتا باید کمی صبر داشته باشند. فضاسازی و جوسازی سیاسی به نفع مردمی که به ما رأی داده‌اند نیست». 

این عضو شورا چنین استنباطی را درباره فضای انتخاب هیأت رئیسه رد کرد و ادامه داد: «من اگر به آقای چمران رأی دادم باورم این بوده است که او تجربه دارد و هنگامی که به آقای بیادی رأی دادم به شایستگی و تجربه او ایمان داشتم. دوستان دیگر هم باید صبر کنند تا مدتی با آنها کار کنیم و انشاءالله درباره آنها هم به این باور برسیم. مثلا اگر آقای طلایی که از دوستان ما هم هستند کاندیدا می‌شدند طبیعی است که من کار شورایی ایشان را ندیده‌ام و به کسی رأی می‌دادم که تجربه مدیریت در شورای شهر را دارد». 

وی افزود: «این کارها و حرف‌ها مناسب نیست. مردم در انتخابات به طیف خاصی رأی ندادند. از لیست‌های مختلف به افراد کاری و کارآمد رأی دادند که به دور از جوسازی‌ سیاسی باشند. اگر امروز ما آغازگر این گونه ماجراها باشیم پاسخ درستی به مردمی که به رأی داده‌اند نداده‌ایم». 

شکیب در پاسخ به پرسشی در خصوص  احتمال غلبه جو سیاسی بر شورا با بیان اینکه هر کس در چارچوب تفکر خود معیارهایی را ترسیم می‌کند افزود:‌ «اگر به تعهد و سوگندی که یاد کرده‌ایم وفادار باشیم نباید وارد این فضاسازی‌های سیاسی شویم. مثلا مگر آقای خادم از ابتدا در لیست آبادگران بود؟ چرا پس از مدتی آن قدر او را باور کرده‌اند که دیگر بحث گروه و خط و جناح درباره او مطرح نیست؟ چرا که او برای خدمت و کار آمده است. وقتی دوستی در یک جلسه یک تئوری را مطرح می‌کند و خودش به آن عمل نمی‌کند اذهان درباره او به گونه‌ای دیگر شکل می‌گیرد». 

حمزه شکیب در پایان در خصوص انتخاب شهردار و پیش‌بینی خود گفت: «اصلا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. این را به صراحت و صادقانه می‌گویم. من حتی رأی خودم را نمی‌دانم. تنها زمانی می‌توانم رأیم را بگویم که در ارزیابی‌هایم پس از بررسی گزینه‌ها به این نتیجه برسم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین