کد خبر: ۶۰۴۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶

نماینده مجلس:‌ نهادهای نظارتی درباره منافع ارز 4200 تومانی برای دلالان پاسخ دهند

علی اکبر کریمی با اشاره به تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی گفت: متاسفانه سفره اقشار ضعیف جامعه از مایحتاج عمومی خالی بوده و منافع ارز 4200 تومانی در حلقوم رانت‌خواران است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره گرانی کالاهای اساسی با وجود تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات آن گفت: علی‌رغم ادعایی که دولت برای توزیع این کالاها با وجود تخصیص 14 میلیون دلار داشته است، اما مردم این کالاها را با قیمت گران و در حد و اندازه قیمت ارز بازار آزاد تهیه می‌کنند، ضمن اینکه در پاره‌ای از موارد هم این کالاهای اساسی کمیاب و جامعه دچار کمبود ا ست.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم‌اکنون برای تهیه کالاهای اساسی، هم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند هم با کمبود، این در حالی است که دولت ادعا می‌کند که کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد و بین مردم توزیع شده است، در حالی که این ارز در عمل دست مردم را نگرفته و بیشتر از آنکه مردم از آن بهره‌مند شوند، دلالان، فرصت‌طلبان و واسطه‌ها از این رانت ایجاد شده منفعت برده‌اند و در حقیقت این رانت به حلقوم این افراد ریخته می‌شود.

وی گفت: رانت ایجاد شده در واردات و توزیع کالاهای اساسی برای منفعت‌طلبان از سوی هیچ‌کس اعم از دولت و نهادهای نظارتی پاسخ داده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین