کد خبر: ۶۰۴۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸

۳۶۰۰ مصدوم ناشی از نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند

خرم‌آباد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: ۳۶۰۰ مصدوم ناشی از نزاع طی بهار امسال به این نهاد مراجعه کرده‌اند که این آمار رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا نظیفی در سخنانی گفت: در بهار امسال ۳۶۷۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع ۳۴۰۰ نفربود ۸ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از کل مراجعین نزاع در ۳ ماه اول امسال ۲۸۴۹ نفر مرد و ۸۲۱ نفر زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: در اردیبهشت ماه امسال آمار مراجعین نزاع ۱۳۱۴ نفر بوده که به نسبت مدت مشابه در اردیبهشت ۹۷ با ۱۰۷۰ مراجعه کننده نزاع ۲۲ درصد افزایش داشته است و این آمار نسبت به فروردین و خرداد ماه بیشترین افزایش را داشته است.

نظیفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بسیاری موارد مشاهده می شود که افراد آسیب دیده در نزاع و یا تصادفات جرحی با همان ظاهر خون آلوده و پیش از مراجعه به مراکز درمانی، برای تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه و تصور می کنند با چنین وضعیت ظاهری خسارت بیشتری به آنان تعلق می گیرد، حال آنکه مراجعه به پزشکی قانونی قبل از دریافت خدمات اولیه درمانی هیچ تاثیری در تعیین خسارت ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی قرار می گیرد نوع جراحت است.

وی افزود: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین