کد خبر: ۶۰۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱

سرنخ‌های تازه از قتل مرموز مرد تنها

سه سارق دستگیرشده هرگونه دخالت در مرگ مرد صاحبخانه را انکار می‌کنند، اما با توجه به سرنخ‌های موجود در بازداشت هستند تا تحقیقات ادامه پیدا کند. این متهمان حتی در صورت تبرئه از اتهام دخالت در این قتل همچنان در بازداشت خواهند ماند، زیرا در یک سال گذشته سرقت‌های متعددی انجام داده‌اند که در ارتکاب آن‌ها شکی باقی نمانده است.
آفتاب‌‌نیوز :

از اواسط سال گذشته چند مورد سرقت از خانه‌های شمال تهران به پلیس گزارش و مشخص شد سارقان با شکستن قفل و تخریب در وارد خانه‌ها می‌شدند. سارقان پول نقد، دلار، جواهرات و اموال ارزشمند و سبک را با خود می‌بردند.

به‌این‌ترتیب تحقیقات برای دستگیری این سارقان آغاز شد و درحالی‌که هنوز سرنخی برای دستگیری آن‌ها به دست نیامده بود، مأموران پلیس جنایی تهران در جریان مرگ مرد مسنی قرار گرفتند که جسد خون‌آلودش در خانه‌اش پیدا شده بود. در تحقیقات مشخص شد آثاری از ورود مشابه دزدان با شیوه سرقت‌هایی که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده در خانه مرد متوفی وجود دارد. فرزندان مرد مسن نیز پس از حضور در محل گفتند پول و دلار‌های متوفی به سرقت رفته است، بنابراین احتمالا قتل با انگیزه سرقت قوت گرفت و این فرضیه مطرح شد که سارقانی پس تخریب در ورودی داخل خانه رفته و ناگهان با صاحبخانه روبه‌رو شده و او را به قتل رسانده‌اند تا به هدف مجرمانه خود برسند.

در ادامه تحقیقات ارزش اموال سرقت‌شده از خانه مقتول حدود یک میلیارد تومان تخمین زده شد. همچنین اثر انگشتی به دست آمد که بررسی‌ها نشان داد احتمالا اثر انگشت یکی از سارقان باشد. باوجوداین تحقیقات به دستگیری دزدان منجر نشد تا اینکه دو نفر از شاکیان پرونده‌های سرقت به پلیس مراجعه کردند و گفتند اموال و طلا‌های خود را دیده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به حراج گذاشته شده است. با به‌دست‌آمدن این سرنخ جدید، مأموران صاحب اکانتی را که قصد فروش اموال مسروقه را داشت شناسایی و دستگیر کردند. متهم دستگیرشده که مجرمی سابقه‌دار است، گفت: در زندان با دو نفر آشنا شدم و پس از آزادی از زندان تصمیم به سرقت‌های جدید گرفتیم.

به‌این‌ترتیب دو همدست او نیز دستگیر شدند و در ادامه تحقیقات معلوم شد اثر انگشت یکی از متهمان با اثر انگشتی که در محل کشف جسد خون‌آلود مرد مسن به دست آمده بود مطابقت دارد، ازاین‌رو این متهمان در مظان اتهام قتل قرار گرفتند. متهمان دخالت در مرگ مرد صاحبخانه را انکار کردند. متهمی که اثر انگشتش در صحنه جرم پیدا شده است، گفت: ما برای سرقت رفته بودیم که با جسد روبه‌رو شدیم، اول ترسیده بودیم و می‌خواستیم بدون سرقت فرار کنیم، اما بعد وسوسه شدیم و بعد از سرقت از آن خانه خارج شدیم.

بنا بر این گزارش، تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین