کد خبر: ۶۰۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

ترامپ هالیوود را نژادپرست با فیلم‌هایی بسیار تخریب‌گر خواند

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیروز جمعه به صنعت سرگرمی کشورش تاخت و فیلم‌های هالیوود را بسیار تخریب‌گر و هالیوود را نژادپرست خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ همچون گذشته به صنعت بزرگ سرگرمی آمریکا که همان هالیوود است تاخت و آن را نژادپرست خواند. ترامپ علاوه بر این در سخنرانی دیروز خود فیلم‌های سینمایی هالیوود را نیز با عنوان «بسیار مخرّب» خطاب کرد.

ترامپ دیروز جمعه در حدود یک ساعت و نیم در کاخ سفید سخنرانی کرد و پس از آن در صفحه توئیتر خود نیز صحبت‌هایی مشابه و در راستای همین سخنرانی به اشتراک گذاشت.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: من هالیوودی‌ها را نخبه نمی‌نامم، به نظرم نخبه کسی است که دیگران در بسیاری موارد از آن‌ها دنباله روی کنند. اما هالیوود واقعا وحشتناک است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: شما در مورد نژادپرستی صحبت می‌کنید، هالیوود نژادپرست است. آنچه که آن‌ها با برخی از فیلم‌ها نشان می‌دهند واقعا برای کشورمان بسیار مخرّب و ویرانگر است. آنچه که هالیوود دارد انجام می‌دهد صدمه و آسیبی جبران‌ناپذیر برای کشورمان است.

روزنامه و وب‌سایت آمریکایی «هیل» که این سخنان ترامپ را منتشر کرده در مورد او می‌نویسد: البته دونالد ترامپ هیچ‌گونه مثال و نمونه‌ای از اینکه هالیوود را نژادپرست خطاب می‌کند ارائه نکرده است. ترامپ به صورت روتین و روزمرّه بخاطر سیاست‌ها و نیز مشارکت خودش در مساله نژادپرستی از طرف مردم در تلویزیون و صنعت سینما به شدت زیر شدیدترین انتقادات است. او ماه گذشته ضمن انتقاد از «اِلیجا کامینگز» جمهوری‌خواه، شهر بالتیمور را به عنوان شهر «هجوم موش‌های جونده» تقبیح کرد.

سخنان ترامپ در مورد هالیوود را می‌توان اشاره‌ای به رشد خشونت محافظه‌کاران نسبت به اکران قریب‌الوقوع فیلم «شکار» دانست. فیلمی که بنابر گزارش‌ها لیبرال‌ها را در حال شکار طرفداران ترامپ نشان می‌دهد و بر عنوان «اسیران رقت‌انگیز» اشاره دارد که در زمان نامزدی هیلاری کلینتون در سال 2016 به طرفداران ترامپ اطلاق می‌شد.

با تیراندازی و کشتار جمعی هفته گذشته در ال‌پاسوی اوهایو تبلیغات این فیلم برای اکران در 27 سپتامبر تکمیل شد.

در خلاصه فیلم که در سایت «IMDB.com» آمده نوشته که «دوازده غریبه در مکانی هموار و مسطح از خواب بیدار می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند کجا هستند یا چگونه به آنجا آمده‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که انتخاب شده‌اند...برای یک هدف بسیار خاص و ویژه...«شکار»!

دیروز جمعه بعد از ظهر دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «آن‌ها عامل و به‌وجود آورنده خشونت و نا آرامی هستند و بعد سعی می‌کنند دیگران را مقصر جلوه دهند...برای آتش‌افروزی و ایجاد هرج و مرج. آن‌ها نژادپرستان واقعی هستند و برای کشورمان بسیار بد و مخرّب هستند.»

این در حالی است که کمپانی یونیورسال در پی تیراندازی مرگبار ال پاسو، تبلیغات فیلم را که قرار بود ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) اکران شود متوقف کرده و به حالت تعلیق درآورده است.

ترامپ در سخنان خود به فیلم «شکار» اشاره مستقیمی نکرده، اما به صورت کنایه‌ای با به کار بردن واژه «نژادپرستی» قصد اشاره به حمله به سفیدپوست‌ها را داشته است. خود ترامپ به خاطر سابقه اظهاراتی که کاملا رنگ و بوی نژادپرستانه داشته بعد از تیراندازی‌های ال پاسو و دیتون به شدت تحت فشار است. ضمن اینکه مهاجمی که این حادثه مرگبار را به وجود آورد، اعلام کرده بود که اقدامش به خاطر این بوده که تگزاس مورد هجوم لاتین‌ تبارها قرار گرفته است.

ترامپ به دلیل داشتن گرایش‌های آشکار نژادپرستانه، سعی در نژادپرست خواندن دیگران دارد.

این در حالی‌ست که اول تابستان سال جاری اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ با واکنش اهالی هالیوود مواجه شد و هالیوود به خشم ناشی از اظهارات دونالد ترامپ علیه چهار نماینده رنگین‌پوست و مسلمان واکنش نشان داد.

در آن زمان «کریس اوانس»، بازیگر مجموعه «انتقام‌جویان» در توییتی رفتار ترامپ را «نفرت‌برانگیر و نژادپرستانه» خواند.

آرنولد شوارتزنگر در اظهاراتی در گفتگو با مجله پولیتیکو می‌گوید: در این حمله ضدآمریکایی، ناعادلانه و ناصحیح آخرهفته ترامپ نا امید شدم. اظهارات او نفرت‌انگیز، خام و تفرقه‌برانگیز است!

راب راینر، فیلمساز هالیوودی بر این عقیده است که غیرقابل تحمل است که ترامپ یک نژادپرست است و حامیان او حامیان نژادپرستی هستند.

همین هفته گذشته «بِتو اورورکه» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» را مسئول تیراندازی شنبه شب در شهر «ال پاسو» تگزاس دانست و گفت: ترامپ نژادپرست است.

«اورورکه» نماینده سابق دموکرات از ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و شهردار سابق شهر «ال پاسو» در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این که آیا رئیس جمهور تا اندازه‌ای در تیراندازی در این شهر مقصر نیست؟ قاطعانه پاسخ داد: بله، ما از سه سال گذشته هر روز شاهد افزایش جنایت و نژادپرستی بوده‌ایم.

ماه گذشته نیز «تد لو»، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن این کشور نوشت: ترامپ یک نژاد پرست عوضی است!

در مجموع باید گفت که دونالد ترامپ هربار با موضع‌گیری‌های افراطی و نژادپرستانه خود موجی تازه از اعتراض‌های مدنی در آمریکا را بر می‌انگیزد. در دو، سه سال گذشته هنرمندان و به ویژه سینماگران آمریکایی در ردیف اول اعتراضات علیه ترامپ بوده‌اند. ماه گذشته نیز این موج همیشگی اعتراض‌ها دوباره اوج گرفت و کمپینی تازه برای مقابله با توییت نژادپرستانه ترامپ شکل گرفت.

و کلام آخر اینکه صفت «نژادپرستی» را که تا دیروز هالیوود به دونالد ترامپ نسبت می‌داد و چندین کمپین و تظاهرات و گردهمایی بدان منظور برپا گردید، حالا رئیس‌جمهور آمریکا آن را به خوشان بازمی‌گرداند و علاوه بر نژادپرست خواندن صنعت سینمای آمریکا، تمام فیلم‌های سینمایی کشور خود را نیز «بسیار مخرّب و ویران‌گر» عنوان می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین