کد خبر: ۶۰۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷

دختران ایران قهرمان تکواندو جهان شدند

در پایان چهارمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان جهان، ایران در بخش دختران قهرمان شد و در بخش پسران نیز در رده دوم قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان، تیم‌ملی تکواندو کشورمان در بخش دختران توانست مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی جهان را فتح کرده و پسران نیز با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۸۷ امتیاز نایب قهرمان جهان شدند.

 چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۱۹  که از روز چهارشنبه – ۱۶ مردادماه با حضور ۵۵۰ تکواندوکار از ۶۴ کشور در سالن «کاخ ورزش جهانی» تاشکند آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید.

دختران ایران قهرمان تکواندو جهان شدند

دختران  کشورمان توانستند مقتدرانه با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۸۱۸ امتیاز سکوی قهرمانی را پس بگیرند و برای سومین مرتبه کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم تایلند با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳۶۶ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره جنوبی با ۳ نقره، یک برنز و ۱۹۷ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های ترکیه و آمریکا در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

هدایت تیم دختران برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی و محبوبه محمدنژاد و شهره خلج‌زاده به عنوان مربی است.

در گروه پسران نیز نمایندگان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۸۷ امتیاز سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند؛ تیم روسیه با ۴ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۶۴۹ امتیاز قهرمان شد و تیم اوکراین با ۲ مدال طلا و ۲۷۰ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های تایلند و چین تایپه به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

هدایت تیم مردان برعهده مرتضی کریمی به عنوان سرمربی و محمدرضا یاری و محمد علوی به عنوان مربی است.

اسامی مدال آوران این رقابت‌ها

طلا: زهرا زرین نعل – مبینا بخشی‌نژاد – مبینا نعمت زاده - ساناز عباس‌پور - پونه جعفرصالحی - پرنیا سلمانی - ابوالفضل عباسی

نقره: ستایش قهرمانی - امیرحسین نوروزی 

برنز: پویان جعفرصالحی – امیرحسین متاجی – محمدمهدی طاهرخانی – امیرحسین ملکی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین