کد خبر: ۶۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱

کدام خانواده ها زودتر خسارت سیل را خواهند گرفت

استاندار ایلام گفت: خانواده های ضعیف و کم بضاعت در اولویت پرداخت خسارت های ناشی سیل فرودین ماه ۹۸ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در اعضای نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان با اشاره به این موضوع که در سیل اخیر به سبب بنای ضعیف خانوارهای کم بضاعت آسیب بیشتری به منازل آنها وارد شده است، گفت؛ در رسیدگی به مشکلات مناطق سیل زده اولویت بر خانوارهای ضعیف باشد.

وی افزود: از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مصوب برای مناطق سیل زده استان ایلام تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

استاندار ایلام در مورد نحوه‌ برآورد خسارات و تملک اراضی محدوده سد سیمره بر رعایت عدالت و تناسب برآورد ها در دو طرف رودخانه و همچنین همزمانی در انجام قیمت گذاری ها تاکید کرد و افزود: غیر از روستای چم شیر در هر بخش دیگری از مناطق بالا دست سد سیمره اگر قرار است تملک اراضی و قیمت گذاری صورت گیرد بایستی این موضوع برای هر دو طرف بصورت همزمان رخ دهد.

سلیمانی دشتکی جذب اعتبارات قابل توجه سیل را حاصل انعکاس به موقع مسائل و مشکلات مناطق سیل زده استان عنوان کرد و گفت؛ در ادامه گزارشات عملکرد دستگاه های درگیر در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان بایست همچنان در زمان خود به مرکز ارسال شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، معیشت و بلاعوض به استان ایلام اختصاص یافته است ابراز داشت: در مرحله اول از ۲۷۰ میلیارد ریال تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که این پرداخت ها براساس پیشرفت های فیزیکی انجام شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب برای مناطق سیل زده استان تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است، ادامه داد؛ بر اساس سازوکار بودجه زمانی که سازمان برنامه و بودجه اعتباری را ابلاغ کرد دستگاه ها می تواند نسبت به تعیین پیمانکار اقدام کنند و کار اجرایی پروژه را شروع نمایند.

** 2 تونل در مسیر ایلام به مهران در حال احداث است


قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان از چهار خطه شدن ۸۲ کیلومتر از مسیر ایلام - مهران خبر داد و گفت؛ طول این بزرگراه از ورودی شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیربار ترافیک رفته است.

وی ادامه داد: البته در قسمتهایی از این ۸۲ کیلومتر لایه روکش آسفالت نهایی و نصب جدا کننده‌های بتونی باید به انجام برسد و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قطعات سه گانه مسیر توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر این مطلب که در تلاش هستیم نقاط حساس و گره‌های ترافیکی پیش از اربعین حسینی با تکمیل پل‌های بزرگ برطرف شود، اضافه کرد؛ در محور ایلام به مهران هم اکنون ۲ دستگاه تونل در حال احداث است.

وی ادامه داد؛ تونل موازی تونل راه کربلا به طول ۷۶۰ متر حفاری آن به پایان رسیده و تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول ۸۴۰ متر که اخیرا آغاز شده و ۱۰۰ متر آن حفاری شده است.

وی افزود؛ ۳۰ میلیارد تومانی که در نشست هیئت بلند پایه اقتصادی برای مسیر ایلام به مهران مصوب شده بود چند روز گذشته ابلاغ شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در منطقه کنجانچم نیز مسیر رفت اصلاح شده و حجم عظیم عملیات خاکی مسیر برگشت نیز به انجام رسیده و باید پل‌ها این قسمت نیز تکمیل شوند که غیر از قسمت هایی که عنوان شد سایر مسیر برای اربعین امسال به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد؛ تمام دستگاه های اجرایی درگیر در ستاد اربعین استان بایست بصورت هفتگی گزارش کار اقدامات انجام شده در ستاد را ارائه دهند و در این راستا هدف گذاری ما اتمام پروژه های در دست اجرا تا قبل از مراسم اربعین امسال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین