کد خبر: ۶۰۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

تظاهرات سراسری در ونزوئلا علیه تحریم‌های آمریکا

صد‌ها نفر از شهروندان ونزوئلا در اعتراض به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کاراکاس در چند شهر تظاهرات کردند.
تظاهرات سراسری در ونزوئلا علیه تحریم‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای شبکه تله سور، دانشجویان، کارگران، مقامات محلی، عوامل پلیس و نظامیان در این تظاهرات که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، به مردم عادی پیوستند تا اعتراض خود را نسبت به تحریم‌ها و محاصره اقتصادی دولت ترامپ علیه ونزوئلا اعلام کنند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی پرچم ونزوئلا را در دست داشتند و مسیری را نیز پیاده طی کردند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه از شهروندان این کشور خواسته بود در اعتراض به اقدامات یک جانبه آمریکا علیه کاراکاس دست به تظاهرات بزنند.

در این راهپیمایی شهروندان نامه‌هایی را برای اعتراض و ارجاع آن به سازمان ملل امضا کردند.

در چند شهر ونزوئلا نیز راهپیمایی‌های مشابهی برگزار شد.

مادورو در جمع تظاهرکنندگان در کاراکاس حاضر شد و گفت: به تمامی شرکت کنندگان در این تظاهرات علیه سیاست‌های آمریکا و هم پیمانش ادای احترام می‌کنم. بسیار شگفت انگیز است که شاهد چنین جمعیتی برای اعلام اعتراض به سیاست‌های ترامپ علیه ونزوئلا باشیم. ما از همبستگی جامعه جهانی با ونزوئلا قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: ما به مذاکره برای حل و فصل مناقشه اعتقاد داریم. مناقشه در این کشور را می‌توان با مذاکره حل و فصل کرد، اما در مسیر قانون اساسی و منافع مردم.

رئیس جمهوری ونزوئلا خاطر نشان کرد: این جنگی است علیه تحریم‌های آمریکا و قدرت دلار. ما آماده پیروزی هستیم. برای ۲۰ سال است که ونزوئلا از یک دولت مردمی بهره برده است.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است؛ بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.

طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشور‌های دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکولاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سئوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه‌های مختلف برای جبران هزینه و درآمد‌های خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین