کد خبر: ۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳

برتری نسبی سارکوزی به رویال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اغلب رای‌دهندگان فرانسوی که قصد شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دارند می‌گویند در جریان مناظره تلویزیونی چهارشنبه‌شب نیکولای سارکوزی کاندیدای راست‌گرا برتری محسوسی نسبت به رقیب سوسیالیست خود سگولن رویال داشته ‌است.

به گزارش خبرگزاری رویتر نتیجه یک نظرسنجی مستقل که شبکه یک تلویزیون فرانسه روز پنجشنبه انجام داده نشان می‌دهد که به نظر 53 درصد بینندگان مناظره نیکولا سارکوزی منطقی‌تر و قابل‌اعتمادتر از خانم رویال ظاهر شده‌است، در حالی که تنها 31 درصد رویال را برنده مناظره دانسته و 16 درصد نیز گفته‌اند که طرفین موقعیتی تقریبا متعادل در طول مناظره داشتند.

مطابق همین نظرسنجی نتیجه مناظره دیشب تاثیر محسوسی بر نحوه تصمیم گیری رای‌دهندگان داشته‌است؛ در حالی که میزان اقبال رای‌دهندگان بالقوه به آقای سارکوزی از 48 درصد به 52 درصد افزایش یافته احتمال پیروزی خانم رویال پس از مناظره دیشب از 37 به 36 درصد کاهش یافته‌است.

در مناظره چهارشنبه شب خانم رویال به کارنامه سارکوزی به خصوص در زمینه جرم و امنیت که نقطه قوت نامزد محافظه‌کاران محسوب می‌شود حمله کرد. اما وزیر کشور سابق در دفاع از خود گفت که ارقام نشان دهنده افت جرایم خشن است.

این دو رقیب همچنین در مورد مساله اشتغال بحث کردند. سارکوزی گفت که هفته کاری 35 ساعته، که توسط سوسیالیست ها اعمال شده بود، برای اقتصاد کشور فاجعه بار بوده است. وی گفت:«فرانسوی‌ها باید بیشتر کار کنند».
وی در مورد خانم رویال گفت:«او هنوز فکر می‌کند که کار را باید مثل برش های کیک تقسیم کند، هیچ اقتصاد درستی در جهان چنین منطقی را نمی پذیرد».

دو نامزد همچنین به تبادل نظر درخصوص برنامه هسته‌ای ایران پرداختند. خانم رویال در این‌باره گفت: «ایران را از باید از حق غنی‌سازی (اورانیوم) حتی برای مصارف غیرنظامی نیز ممنوع ساخت چرا که تهران به خواسته‌های جامعه بین المللی عمل نمی‌کند».
 
سارکوزی اما با اتخاذ موضع موضعی ملایم‌تر، ابراز عقیده کرد ‌که راه‌حل کنترل برنامه هسته‌ای ایران «ترکیبی از تحریم با پیشنهاد برای مذاکره است». وی همچنین ابراز عقیده کرد که «پرونده هسته‌ای ایران خطرناک ترین مسئله بین المللی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین