کد خبر: ۶۰۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

عقب نشینی 400 تومانی دلار در بازار

بازارهای مالی شهر در دومین روز از هفته به دلیل تعطیلات روز دوشنبه چندان پر رونق ظاهر نشدند اما در پایان این روز، بورس رشد کرد و دلار عقب‌نشینی قابل‌توجهی از خود نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

بازارهای مالی در دومین روز از هفته به دلیل تعطیلات روز دوشنبه چندان پر رونق ظاهر نشدند اما در پایان این روز، بورس رشد کرد و دلار عقب‌نشینی قابل‌توجهی از خود نشان داد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار امروز به مقاومت شدید پزشکان در خصوص نصب کارت‌خوان، الزامی شدن نصب سامانه‌های فروشگاهی، چهار اقدام نظارتی مجلس بر تولید بیت کوین، تعویق دو روزه شدن الزام استفاده از کارت سوخت، کاهش ارز پوند به کمترین میزان در 31 ماه گذشته و عرضه بلوک 5.7 درصدی فملی توسط بانک ملت و همچنین آمادگی وامید برای فروش بلوک مدیریتی خود در وسپه اختصاص داشت.

روزهای آرام بورسی

امروز بازار سرمایه، وضعیت مناسب و متعادلی را تجربه کرد و این بار نیز نمادهای کوچک و متوسط توانستند گوی سبقت را از سهم‌های بزرگ ربوده و نقدینگی مناسبی به خود جذب کنند. در معاملات امروز، گروه‌های معدنی و فلزی همچنان در مدار افت و معاملات فرسایشی قرار داشتند و بیشترین توجه به گروه‌هایی همچون سیمان، منسوجات، کانی‌های غیرفلزی و انتشار و چاپ بود. شاخص کل امروز رشد حدوداً 500 واحدی را تجربه کرد و بیشترین ارزش معاملات گروهی به گروه خودرو اختصاص داشت.

در گروه فلزات اساسی، جنگ تجاری مهم‌ترین ریسک موجود است که موجب عقب‌نشینی خریداران از مواضع قبلی خود شده است. تغییرات قیمتی شمش در بازار آزاد نیز نشان‌دهنده افت قیمت‌ها در نیمه دوم تیر و نیمه اول مرداد ماه است و تحلیلگران با نظر به همین آمارها، خرید نمادهایی همچون فولاد، فملی و ذوب را با وجود تمام ارزندگی‌های موجود، جذاب ارزیابی نمی‌کنند. این وضعیت برای معدنی‌هایی نظیر کگل و کچاد نیز حاکم است و بازار استقبال چندانی از این نمادها نشان نداده است. در بین معدنی‌ها اما، کوچک‌ترهایی نظیر کمنگنز مورد توجه خریداران بوده و در معاملات این هفته موفق به عبور از سقف تاریخی شده‌اند که انتظار می‌رود رشد قیمتی این نماد تا 2200 تومان ادامه داشته باشد.

در گروه دارویی، صف خرید هجرت فراتر از انتظار بود و دفارا و دپارس نیز در خصوص سود حاصل از عرضه این نماد شفاف‌سازی ارائه کردند که سود دفارا تقریباً دو برابر سود دپارس و برابر با 134 تومان اعلام شد. در این گروه، شاهد کاهش فشار فروش‌ها و حمایت مناسب حقوقی‌ها هستیم و انتظار می‌رود این حمایت‌ها منجر به ایجاد موج جدید صعود در گروه شود که استارت آن با ارائه گزارش‌های فروش مرداد ماه و منعکس شدن افزایش نرخ‌های این ماه در صورت‌های مالی همراه خواهد بود.

در گروه شیمیایی، وپترو همچنان غیرقابل دسترس بوده و انتظار می‌رود این نماد در گام اول تا 550 تومان مشکل چندانی نداشته باشد. تاپیکو برای عبور از 300 تومان کار سختی در پیش دارد و شغدیر نیز توانست رکودهای جدیدی از خود بر جای بگذارد.

یکی از کارگزاران حاضر در تالار بورس اصفهان در خصوص وضعیت آتی معاملات بورس اظهار کرد: برای کلیت بازار همچنان فرسایش در نمادهای مطرح و پیشتازی نمادهای کوچک را انتظار داریم. در طی روزهای آتی، گروه‌های بیمه، ساختمان، دارو و برخی نمادهای سیمانی مورد توجه قرار خواهند گرفت و جو عمومی بازار متعادل اما مثبت خواهد بود.

عقب‌نشینی 400 تومانی دلار

در بازار ارز نیز قیمت‌ها نزولی بود و با وجود ثبت قیمت 12 هزار تومانی دلار در روز گذشته، امروز کاهش یک‌باره تقاضا موجب افت 400 تومانی قیمت و رسید آن به 11 هزار و 600 تومان شد. در حال حاضر دیدگاه نزولی به کلیت بازار ارز حاکم شده و برخی صرافان از خرید ارز امتناع می‌کنند.

در بازار طلا نیز به رغم رشد قیمت جهانی همچنان شاهد در جا زدن قیمتی طلای آب شده و به تعاقب آن، سکه هستیم. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در معاملات امروز بازار اصفهان، 407 هزار تومان تعیین شد و سکه نیز به 4 میلیون و 105 هزار تومان تقلیل قیمت داد. نیم‌سکه 2 میلیون و 230 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین