کد خبر: ۶۰۴۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

فروش «کوله پشتی‌های ضد گلوله» در آمریکا ۳ برابر شد

به دنبال تیراندای‌های مرگبار اخیر در آمریکا و با توجه به فصل بازگشایی مدارس، اینک والدین آمریکایی برای فرزندان خود کوله پشتی‌ ضدگلوله می‌خرند.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، اینک ترس شدید به ویژه در والدین فرزندان خردسال با توجه به این که فاصله چندانی به آغاز مجدد سال تحصیلی نمانده، به وجود آمده است.

شبکه خبری «سی‌ان ان» در گزارشی در این زمینه و بررسی ۱۰ سال تیراندازی در مدارس آمریکا، به افزایش این حوادث در مدارس و اینکه هیچ گروهی در این کشور از این حادثه در امان نیستند، اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، اینک اولیا به جای خرید لباس‌های «مرد عنکبوتی» یا اسباب بازی‌های «هلو کیتی» در پی خرید لباس‌های ضد گلوله برای حفظ جان فرزندان خود هستند و به همین دلیل فروش البسه ضد گلوله از جمله «کوله پشتی‌های ضد گلوله» با افزایشی ناگهانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواجه شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، سه شرکت مطرح در این صنعت گفته‌اند که فروش کوله پشتی‌های ضد گلوله در فصل بازگشایی مدارس و بعد از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا افزایش یافته است. اینک قیمت این کالا بین ۱۶۰ تا ۴۹۰ دلار است.

«استیو نرمور» مدیر عامل شرکت «تافی پکس» در این زمینه گفت که حدود ۹۵ درصد مشتریان این شرکت والدین و پدر و مادربزرگانی هستند که این کیف‌های ویژه را برای بچه‌های خود خریداری می‌کنند. وی از افزایش حدود ۳۰۰ درصدی فروش کوله پشتی ضد گلوله طی هفته گذشته خبر داد.


تیراندازی‌های مرگبار هفته گذشته در آمریکا ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت. تنها در دو مورد از این تیراندازی‌ها در شهرهای «اِل پاسو» و «دیتون» بیش از ۳۰ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. 

آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده تا سالانه چند ده‌هزار نفر در حوادث مرتبط با سلاح در این کشور جان خود را از دست بدهند. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از حامیان آزادی حمل سلاح است، شمار تیراندازی‌ها در آمریکا روند افزایشی یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین