کد خبر: ۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۹

سفر اردوغان به خاورمیاته

آفتاب‌‌نیوز : وی در خاورمیانه از لبنان دیدار خواهد کرد . هدف اردوغان از سفر به این کشور شرکت در نشست اقتصادی اعراب است که طی دو روز  در بیروت برگزار خواهد شد . اردوغان در این نشست به عنوان مهمان سخنرانی خوا هد کرد . در این نشست نمایندگان سی کشور عرب  نیز حضور دارند . اردوغان پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد در این نشست از تمامی نمایندگان جهان عرب بخواهد که برای برقراری اصلاحات در کشور خود تلاش کنند . 

دلیل انتخاب لبنان به عنوان کشور مهمان این است که این کشور در طول چند دهه گذشته حتی با وجود رابطه با سوریه -که از وضعیت اقتصادی چندان مناسبی برخوردار نیست - از اقتصاد بسیار شکوفایی بهره مند است .حضور در  نشست اقتصادی اعراب ، فرصت بسیار مناسبی برای ترکیه است تا بتواند مطالبات خود را از جهان عرب به گوش نمایندگان انها برساند . 

پیش از این اردوغان از کشورهای عرب خواسته بود تا با توجه به جمعیت بالای مسلمانان خود در برابر برقراری دموکراسی در کشورهایشان مقاومت نکنند . این بار انتظار می رود که اردوغان در این نشست نیز موضوعی متشابه را مطرح سازد . 
به گزارش یک منبع بسیار نزدیک به اردوغان وی اعلام کرده است که قصد دارد خطاب به رهبران عرب بگوید : راه را برای پیشرفت دموکراسی باز کنید تا بدین ترتیب راه برای برقراری رابطه با جهان نیز برای شما باز شود . 

اردوغان در جریان سفر خود با همتای لبنانی خود نیز به عنوان اولین دیدار رسمی در ترکیه ملاقات خواهد داشت . وی و نخست وزیر ترکیه در جریان این دیدار در خصوص برقراری صلح و امنیت در منطقه بحث و مذاکره خواهند کرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین