کد خبر: ۶۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
تاکید وزیر سابق بر رفع سوءتفاهمات موجود

حاجی: معلم خطرناک نیست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی یادآور شد که «اگر طرح خواسته‌های معلمان برای نظام خطرناک باشد دیگر هیچ چیز بی‌خطری را نمی‌توان برای نظام سراغ گرفت». 

مرتضی حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم، این روز را روز تقدیر دانش‌آموزان و همه کشور از این قشر زحمتکش دانست و افزود: «معلمان از کمبودهای شدید خدماتی رنج می‌برند و این موجب شده است که هرازگاه، تقاضاهایی را به شکل‌های مختلف مطرح کنند». 

وی در مقام مقایسه رویکرد دولت هشتم و دولت نهم به معلمان اظهار داشت: «مطالبات معلمان باید با سعه صدر مورد بررسی و چاره‌اندیشی قرار گیرد. در دولت قبلی هم این تقاضا و تجمع‌ها و تحصن‌ها وجود داشت اما ما تلاش می‌کردیم حرمت معلمان مخدوش نشود و گوش شنوایی برای درخواست آنان داشته باشیم و اگر کاری شایسته نمی‌توانیم بکنیم و کمبود امکانات به ما در کوتاه مدت این اجازه را نمی‌دهد زبان خوشی در پاسخگویی به این قشر به کار ببریم». 

وی به علاقه شدید و ویژه رئیس جمهوری وقت به قشر معلمان و دبیران اشاره کرد و ادامه داد: «آقای خاتمی همواره تأکیدات و سفارشات بسیاری در این مورد داشتند. تا حدودی هم در دولت گذشته تصمیمات خوبی گرفته شد که از آن جمله لایحه مدیریت خدمات کشوری است. در این لایحه فصلی وجود دارد به نام «نظام پرداخت‌ها» که در آن امتیاز 10 درصدی برای معلمان در حقوق ماهیانه در نظر گرفته شده است». 

مرتضی حاجی گفت: «این طرح توسط مجلس هم به تصویب رسید اما در اجرا درگیر مشکلاتی شده است. ای کاش در این روزها که هفته پاسداشت مقام معلم است در این باره تصمیم قطعی گرفته می‌شد و اگر چه برای اجرای تمامی آن لایحه مشکلات زیادی وجود دارد و زمان زیادی می‌طلبد اما تلاش می‌کردند لااقل فصل مربوط به افزایش 10 درصدی حقوق ماهیانه این قشر زحمتکش را اجرایی کنند». 

وزیر آموزش و پرورش دولت پیشین در بیان دو نوع نگاه که یکی حرکت و اعتراض معلمان را برای نظام خطرناک می‌داند و دیگری آن را سوءتفاهم میان نظام و معلمان ارزیابی می‌کند که بهتر است به نفع این قشر زحمتکش رفع شود گفت: «اگر حرف زدن و طرح درخواست‌های معلمان خطرناک است و آن را برای نظام مضر بدانند دیگر هیچ چیز بی‌خطری برای نظام وجود ندارد. آنچه واقعا می‌تواند خطرناک باشد بی‌اعتنایی به خواست معلمان است به طوری که به جای نشست و گفت‌وگو کردن و برشمردن کارهای انجام نشده و طرح دلایل کارهای انجام نشده با پلیس با آنان برخورد شود. این خطرناک است». 

مرتضی حاجی در پایان گفت: «حرف معلم درس و آموزش است و همه مدیران فعلی کشور در همه سطوح شاگردان همین معلمان بوده‌اند. چگونه ممکن است طرح درخواست‌های آنان خطرناک باشد. این امر نه تنها خطرناک نیست بلکه اگر جواب منطقی به آن داده شود فایده‌مند است. باید با سعه صدر و تدییر در این مورد عمل شود که اگر سوءتفاهمی هم هست برطرف شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین