کد خبر: ۶۰۴۸۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
میعاد صالحی از انتشار حقوق‌های نجومی تا برکناری به دستور روحانی

مديرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد+سرپرست جدید

میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی بعد از آن که بحث غیرقانونی بودن انتصابش در این سمت مطرح شده بود، امروز از کار برکنار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نعمت‌الله ایزدی را به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد. پيشتر میعاد صالحی مديرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بود که برکنار شد.

مختاری؛ مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با تسنیم با اشاره به برکناری میعاد صالحی مدیر عامل جوان صندوق بازنشستگی اظهار کرد: ساعتی پیش با دستور رئیس جمهور، صالحی برکنار شد. البته رئیس جمهور از ابتدا نیز با انتصاب وی در صندوق مخالف بود.

مختاری یادآور شد: با توجه به این شرایط، نعمت‌الله ایزدی رئیس هیئت مدیره به عنوان سرپرست، جایگزین صالحی شد.

میعاد صالحی کیست؟

دهم فروردین ۹۸، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید میعاد صالحی ۳۶ ساله (متولد ۱۳۶۱ در تهران) را به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.

برخی، این انتصاب را به تراژدی «ژن خوب» و حماسه انتصاب «علی فروغی» در شبکه ۳ و داستان انتصاب کامبیز مهدی‌زاده فرساد مرتبط می‌کنند. 

مخالفان این انتصاب نیز این سوال را مطرح می‌کردند که چگونه یک جوان سی و اندی ساله بدون تجربه اجرایی، وارد عرصه مشاوره شده و سریعاً به درجه مدیرعاملی صندوق بزرگ بازنشستگی کشوری منصوب می‌شود؟

هنوز اندک زمانی از انتصاب صالحی نگذشته بود که برخی منابع از تذکر روحانی به وزیر رفاه نوشتند و از نارضایتی رئیس جمهور از این انتصاب خبر دادند.

البته روحانی پیش‌تر نیز به برخی انتصابات وزرا واکنش نشان داده بود، پاییز گذشته پس از آنکه رحمانی، وزیر صنعت، فردی به نام «کامبیز مهدی زاده» که داماد رییس جمهور است را به سمت معاون منصوب کرده بود، روحانی بلافاصله ساعتی بعد او را توبیخ کرد و خواستار لغو آن شد. فردای آن روز اعلام شد که با استعفا ماجرا خاتمه پیدا کرده است.

مدیرعامل اسبق صندوق بازنشستگی کشوری تیرماه امسال برای نخستین بار لیست حقوق و مزایای مدیران عامل و هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن را منتشر کرد.

در واقع شاید بتوان گفت این نخستین بار بود که میزان مجموع حقوق، مزایا، اضافه کار، کارانه، پاداش و ... یک دستگاه اجرایی منتشر می‌شد و افراد می‌توانستند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی از جزئیات حقوق و مزایا مدیران صندوق بازنشستگی مطلع شوند.

در پی این اقدام صالحی مشخص شد که مدیران زیادی در صندوق بازنشستگی حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند؛ به طور مثال یکی از مدیران آتیه صبا در سال ۹۷ مجموعا ۶۴۸ میلیون دریافتی داشته که شامل ۴۳۶ میلیون تومان حقوق و ۲۱۲ میلیون تومان نیز پاداش بوده است.

البته حقوق و پاداش‌های نجومی مدیران صندوق بازنشستگی به همین یک مورد خلاصه نمی‌شد و بررسی دقیق‌تر در لیست منتشر شده نشان می‌داد که ۵ مدیر نفر از مدیران صندوق جمعا ۲.۵ میلیارد تومان در سال گذشته دریافتی داشتند. تعدادی از نمایندگان مجلس هم به بی ارتباط بودن مدرک تحصیلی صالحی با مسندی که اختیار کرده معترض بودند و در این زمینه حتی سازمان بازرسی هم نامه‌ای به وزارت رفاه ارسال کرده؛ نامه‌ای که البته محتوای آن هرگز مشخص نشد.

مديرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد+سرپرست جدید

مديرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد+سرپرست جدید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
4
7
چرا برکنار شد چون فساد برخی مدیران رو می خواست رسانه ای کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
2
شفافیت
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
1
1
بیچاره نسخه‌شو پیچیدن چون همرنگ جماعت نبود البته یکم بچه هم بود
-
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
1
1
روزنامه ها طبق معمول به چنین موضوع با اهمیتی توجه کافی نمی کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین